Vem ringa vid rattfyllo?

Får man fråga vad som menas med "er tjafstråd"? Mig veterligen har jag aldrig haft någon sådan, men det kanske inte var mig som det syftades på? :o
Nån tråd där ni skriver och där det bara blir tjafs hela tiden, nån hackade på dig för att du var för negativ och så hakade en massa på. Kalla det vad ni vill men jag tycker att det är synd om andra trådar ska deraila pga tjafs mellan folk.

Nån tråd där ni skriver och där det bara blir tjafs hela tiden, nån hackade på dig för att du var för negativ och så hakade en massa på. Kalla det vad ni vill men jag tycker att det är synd om andra trådar ska deraila pga tjafs mellan folk.
Jaha, du menade så. Själv har jag tröttnat på det. Har börjat använda "ignorera" lite mer nu, kanske dags att fylla på listan igen. :angel:

Nu får du ta av dig offerkoftan,det är ingen av oss som halshuggit dig trots att vi kanske skulle velat ibland ;)
Det hjälper inte med en smiley när du skriver om vad "vi" velat göra, dobbis. Det är gruppmobbing. Jag har flera gånger sett dig nypa till just den här personen när någon annan blivit irriterad på henne. Då har du gått in och pratat OM henne, gärna med :banghead:.

Sätt folk på ignore om du irriterar dig för mycket på dem. Gruppmobbing på nätet är det fulaste som finns.

Bakgrunden är att vi legat efter en i 7 mil (!!!!!) innan polisen kom, jag klagar inte på dem då det tog några mil innan vi ringde men satt också en mil i telefonkö som kändes lite onödig.

Lite perspektiv till de fem utropstecknen;
du skriver inlägget runt 21.00, och väldigt få orter per polisdistrikt har nattbemanning, och få patruller är ute och cirkulerar per natt.
Att det bara tog sju mil är nog snarare en lycklig slump i ett polisdistrikt som Bergslagen, som du senare i tråden säger att ni befunnit er i.

Jag har ringt 112 någon, kanske några gånger pga misstänkt rattfylla. De har alltid tagit mig på allvar och absolut inte sagt att jag borde ha ringt 11414 istället. Men visst, ringer man 11414 först och kommer fram snabbt (jo, ibland gör man det! :D) så är ju det bra.

Jag låg bakom en bil som vinglade över hela vägen, var livrädd att den skulle frontalkrocka med mötande bil. Min vän ringde polisen och de sa bara att de skulle meddela tullen :confused:, den var drygt 5 mil bort... Hon försökte förklara att den där bilen kommer aldrig ta sig så långt, antingen kommer den krocka eller hamna i diket men bemöttes typ med ett slött suckande. Vi svängde av strax efter så jag vet inte hur det gick, blev ingen större olycka i alla fall (då borde det ha stått i tidningen).

Jag låg bakom en bil som vinglade över hela vägen, var livrädd att den skulle frontalkrocka med mötande bil. Min vän ringde polisen och de sa bara att de skulle meddela tullen :confused:, den var drygt 5 mil bort... Hon försökte förklara att den där bilen kommer aldrig ta sig så långt, antingen kommer den krocka eller hamna i diket men bemöttes typ med ett slött suckande. Vi svängde av strax efter så jag vet inte hur det gick, blev ingen större olycka i alla fall (då borde det ha stått i tidningen).

Fast innan man suckar så måste man ju veta om polisen hade en chans att komma innan bilen ändå skulle nått tex tullen.

Sen kunde de förklarat bättre i så fall.

Lite perspektiv till de fem utropstecknen;
du skriver inlägget runt 21.00, och väldigt få orter per polisdistrikt har nattbemanning, och få patruller är ute och cirkulerar per natt.
Att det bara tog sju mil är nog snarare en lycklig slump i ett polisdistrikt som Bergslagen, som du senare i tråden säger att ni befunnit er i.
Vi har inte varit i bergslagen? Och de sju milen om du läser var riktade till hur fan föraren tänkte. Om du faktiskt läser det jag skriver istället för att hitta på eget så skrev jag också att jag tycker polisen skötte det hela otroligt bra och att vi körde några mil innan vi ringde dem.

Jag kan inte hjälpa om den som svarar i telefonen suckar :confused:.

Okej jag kunde skrivit klagar eller skriver confused-smileys eller nåt annat då. Innan man tycker det är fel/knas/att de inte bryr sig så bör man ju veta om de ens hade möjlighet. Men de kunde då talat om att de inte hade det men iaf skulle meddela tullen. Tex.

Jag har ringt 112 någon, kanske några gånger pga misstänkt rattfylla. De har alltid tagit mig på allvar och absolut inte sagt att jag borde ha ringt 11414 istället. Men visst, ringer man 11414 först och kommer fram snabbt (jo, ibland gör man det! :D) så är ju det bra.
Jag tror att vi kom fram snabbt har att göra med detta nya automatiska systemet där de har ragordnat vad man ringer in om, detta var då viktig och jag kom fram direkt.

Det var f.ö. en drograttfylla

Okej jag kunde skrivit klagar eller skriver confused-smileys eller nåt annat då. Innan man tycker det är fel/knas/att de inte bryr sig så bör man ju veta om de ens hade möjlighet. Men de kunde då talat om att de inte hade det men iaf skulle meddela tullen. Tex.

Jag har inte klagat, men jag tyckte det var konstigt att meddela tullen över 5 mil bort när det står en polisbil i närheten (den kanske hade jätteviktiga saker för sig, vad vet jag, såg dock inte ut så). Hade det skett en allvarlig olycka hade det tagit betydligt mer resurser i anspråk. Sen tycker jag att det är illa att det finns så lite resurser så de inte kan avvara en bil på en misstänkt rattfylla som vinglar över HELA vägen.

Jag har inte klagat, men jag tyckte det var konstigt att meddela tullen över 5 mil bort när det står en polisbil i närheten (den kanske hade jätteviktiga saker för sig, vad vet jag, såg dock inte ut så). Hade det skett en allvarlig olycka hade det tagit betydligt mer resurser i anspråk. Sen tycker jag att det är illa att det finns så lite resurser så de inte kan avvara en bil på en misstänkt rattfylla som vinglar över HELA vägen.

Var det en polisbil i närheten är det konstigt. Men just för att en rattfylla kan orsaka stora olyckor är de prioriterade. Men ang resurser. Beroende på tid på dygnet så vi kan ha två bilar i hela norra länet. Bilen kan vara 14 mil bort. Då hinner den inte fram innan bilen de ska stoppa har åkt fem mil till.

Var det en polisbil i närheten är det konstigt. Men just för att en rattfylla kan orsaka stora olyckor är de prioriterade. Men ang resurser. Beroende på tid på dygnet så vi kan ha två bilar i hela norra länet. Bilen kan vara 14 mil bort. Då hinner den inte fram innan bilen de ska stoppa har åkt fem mil till.

Alltså på den orten är det inte heller jättegott om poliser (och stort län), men jag kom till torget strax efter och då stod en bil där. Men de kan ju som sagt varit upptagna, jag vet inte. Men personen i telefon verkade totalt ointresserad, min vän fick uppmana henne att ta reg nr.

Liknande trådar

Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 151
Senast: Sassy
·
Fritid Gick förbi en liten sträcka där det står en del träd och är ett litet skogsparti längs med gångvägen. Hörde ett knakande bakom mig och...
2
Svar
26
· Visningar
2 347
Hästvård Snälla hjälp mig att stilla mina tankar genom att bara dela med er av erfarenheter. Jag vill ha lite hopp eller en hand att hålla i...
2
Svar
23
· Visningar
2 281
Senast: Sirap
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
20
· Visningar
2 107
Senast: QueenLilith
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV