Vem ringa vid rattfyllo?

Den här bilen gasade vidare genom en 50-sträcka och eftersom jag inte kom ihåg numret på registreringsskylten så ringde jag aldrig. Ångrar dock att jag inte ringde tidigare.
Vi fick köra mil innan vi ens kunde se något nummer "grå bil" ger inte så mycket för polisen att gå på. Man vågar inte lägga sig nära bara för att få se numret heller

Trots USK utbildning så fick ett rattfyllo ligga orörd tills dom blå kom.Har bla ingen mask i bilen.
Bara för att man inte har mask så betyder det inte att man inte kan göra något. Tex kolla så personen är vid medvetande, hur det ser ut med blödningar osv.
HLR kräver också att personen är ute ur bilen vilket inte är säkert att det går

Jag är helt slut i huvudet så hittade inte orden på det som @niphredil sa så det var bra ar hon gick in och förklarade.
Vet i alla fall att jag inte ska gå till ambulansen sen efter utbildningen om jag blir så här borta efter ett längre adrenalin påslag

Det är helt förståeligt. Det måste ha varit rejält uppskakande. Och man kan ju liksom inte veta hur man kommer att reagera förrän man är i den situationen. Det låter i alla fall som att du hanterade allt bra. :)

Det är helt förståeligt. Det måste ha varit rejält uppskakande. Och man kan ju liksom inte veta hur man kommer att reagera förrän man är i den situationen. Det låter i alla fall som att du hanterade allt bra. :)
Det som var mest uppskakande vad hur denna person bara fortsatte mil efter mil genom bebyggda områden och obyggda, antagligen skulle hen fortsätta till samma stad som oss, över 10 mil från där vi kom ikapp hen. Att man kan göra något sådant är för mig obegripligt, det var inte direkt hem efter grannens fest (vilket självklart inte heller är okej men jag förstår att om man är full kan man få idén, men att köra så här långt?)

Det som var mest uppskakande vad hur denna person bara fortsatte mil efter mil genom bebyggda områden och obyggda, antagligen skulle hen fortsätta till samma stad som oss, över 10 mil från där vi kom ikapp hen. Att man kan göra något sådant är för mig obegripligt, det var inte direkt hem efter grannens fest (vilket självklart inte heller är okej men jag förstår att om man är full kan man få idén, men att köra så här långt?)
Jag förstår dig helt. Det är obegripligt. Jag har bott på ett ställe där det är helt socialt ok att köra hem från puben. Det är skrämmande hur folk resonerar.

Liknande trådar

Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 151
Senast: Sassy
·
Fritid Gick förbi en liten sträcka där det står en del träd och är ett litet skogsparti längs med gångvägen. Hörde ett knakande bakom mig och...
2
Svar
26
· Visningar
2 347
Hästvård Snälla hjälp mig att stilla mina tankar genom att bara dela med er av erfarenheter. Jag vill ha lite hopp eller en hand att hålla i...
2
Svar
23
· Visningar
2 281
Senast: Sirap
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
20
· Visningar
2 107
Senast: QueenLilith
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Senast tagna bilden XV
  • Muddypaws 24/25