Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det KAN ju också vara så att Lisbeth mycket väl visste i förväg vad som skulle ske och att det var hon som fick dom att byta sida. Detta kan vara ett fulspel från dag ett i planeringen, varför kan det bara spekuleras i och "den sörjande rödgråtna änkan" har ju tidigare visat sig vara hjärnan bakom en likvidation av maken eller på nåt sätt inblandad.Jag tror heller inte att det var han. Antigen ljuger Lisbeth Palme av orsaker vi inte känner till, eller så var hon i chock och inte ett pålitligt vittne.
Det är väldigt mycket som inte stämmer. Varför larmades inte alla poliser? Varför tog ingen upp jakten på mördaren? Varför stängdes inte vägar och gränser av? Lisbeth hade enligt vittnen dessutom bytt kläder innan hon ankom sjukhuset, hur gick det till? Varför fanns det flera män med walkie talkies i området?
När en statsminister eller president blir mördad finns mördaren (eller hjärnan bakom mordet) oftast bland de som hade ansvar för säkerheten. De som lät det hända. Säpo informerade inte ens Palme om hur allvarlig hotbilden mot honom var. Det var många människor som visste vart han skulle befinna sig den kvällen och att han inte hade skydd.
När Anna Lindh blev mördad hade de väl rätt kille efter bara några dagar?
Jag tror också på något internt.
Vem tjänar på att Palme försvinner?
Att klara upp mordet på Anna Lindh måste ha varit en helt annan sak. Det gjordes på dagen, på en och kameraövervakad välbefolkad plats och tekniken för bevissäkring var såklart bättre jämfört med 17 år tidigare.
Nej eftersom inga dokument finns-fanns om beställningen eftersom det aldrig funnits några så lär ingen hitta fakta i något arkiv heller. Dom som vet något och fortfarande lever håller tyst och tar med sig det i graven då många har väldigt mycket att förlora på om fakta kommer i dagen.Vi lär aldrig få reda på svaret, tyvärr.
Hade det varit Gösta Boman hade det varit ett knivmord.Vem som tjänade på att Palme försvann? Högersidan säger en del...kan nog äga sin riktighet. S ändrade ju sin politik rätt markant åren efter så...
Att klara upp mordet på Anna Lindh måste ha varit en helt annan sak. Det gjordes på dagen, på en och kameraövervakad välbefolkad plats och tekniken för bevissäkring var såklart bättre jämfört med 17 år tidigare.
Jag har tidigare inte trott att det skulle vara möjligt, men har nu nästan börjat luta åt att det faktiskt kan ha varit så djäkla simplelt att det är Christer p. som är mördaren. Just för att det är så helt osannolikt...Kan ett fyllo skjuta Sveriges statsminister och inte åka dit på det? Bara det tycker jag talar för att Christer Pettersson inte gjorde det. Att mordet är ouppklarat 30 år senare tyder väl på att det finns högt uppsatta personer som inte vill att det ska klaras upp.
Christer Pettersson.
Lisbet Palme pekade ut honom.