Vem kommer bli morgondagens elithingst i dressyr?

Sv: Vem kommer bli morgondagens elithingst i dressyr?

Åh, nej!
Varför såg jag den där länken? :crazy:

Jag som redan har bestämt mig för en hingst till mitt sto! Och hon har hals så det räcker och blir över, skulle passa fint med Q!

Han är verkligen jättefin men fick tyvärr bara 7.63 (om jag minns rätt) på skritten. Vissa tycker att även det var för högt betalt..... Jag har dock hört flera som sett honom skritta utan sadel och då har han en fin skritt så kanske skritten har ridits bort?:eek:
Nåja, rörlig i trav och galopp är han minsann!

Tack....!!!

Jodå..nog snurrade det till lite extra för han är verkligen fin!!!!!
Härlig spänst, rörlighet och mjukhet...

I år är det alldeles hopplöst att välja hingstar..:))) Jag måste nog vänta tills jag får se årets föl här hemma innan jag ens kan tänka vidare..

Senast ändrad:

**KL**
Vilka av de yngre hingstarna anser ni har mest meriterad stam? Där mödernet är så starkt att det inte borde kunna gå fel?

Vilka hingstar anser ni ha flest fantastiska hingstar i stammen? Jag vet att många har bra, men vad känns som absolut outstanding? Vilka är de 3-4 hingstarna som man vill se i stammen på drömhingsten?

Jag hade tyckt det var jättespännande att höra hur ni resonerar..
U

Av de yngre hingstarna ligger Quaterback riktigt bra till vad gäller meriter på mödernet..

..och själv är jag barnsligt förtjust i Harli Seiferts Rubin Royal och alla hans helsyskon... där kan man inte heller bli annat än imponerad av mödernet..

Jag skulle tro att Sandakan kan slå sig fram bra. Har alltid velat ha Donnerhall i en avkomma i mitt sto men hon är rätt så rejäl och vill inte ha en ändå rejälare avkomma. Men med Sandakan så har man ju möjlighet att få en lättare typ och ändå få in Donnerhall samt Sandro Hit som är en mycket trevlig typ av häst.

Så för dom som gillar Donnerhallblod men har haft samma läge som jag är detta ett bra läge! :banana:

/Kicki :)

Jag är oxå frälst över Donnerhall. Skulle gärna ha honom i dubbel uppsättning tom. Eller har han någon defekt?

Claudia2: Jag såg HIghlander på Strömsholm i torsdags. Han var superfin. Kalasbra trav och galopp. Fin ridbarhet och stabilt psyke. Kan varmt rekommendera honom. Det var Susanne Gielen som red honom. Dock fanns det fler superba hingstar. Richfield hade kommit längst i sin utbildning och imponerade allra mest. Danzas trav är enorm men galoppen lite sämre. Akribori var den största besvikelsen för både mig och min kompis samt för en annan väninna som såg honom dagen efter i Botkyrka och dessutom har fött upp en ettåring efter honom. Akribori var snygg o reslig men traven var bedrövlig. Vi undrade nästan om han var halt dubbelsidigt i fram.

håller mied dig ang flyinges hingsvisning. Att Akribori blev en sånn "besvikelse" kanske berodde på att det var en annan tjej som red honom och hon hade kanske inte hittat honom fullt ut? Dock är väl detta ingen ursäkt?
Ang Richfield så tycker jag att det var lite tråkigt. Visst han ÄR jättefin och har bra gång MEN. Det fanns många okunniga på läktaren och jag hörde många av dessa säga att den hästen var den finaste. Visst är han fin men att han utmärkte sig så mycket var ju för att han var mer utbildad och man kan plocka fram gångarterna på honom mer än vad man kan på en t ex 4åring som man till stor del rider lätt på.
Tycker det skulle tryckt lite mer på just detta så även de okunniga ser potensialen hon de unga hästarna som jag tror kommer bli minst lika fina som den underbara Richfield

Jag såg Akribori på Flyinges hingstvisning. Hade verkligen hoppats att jag skulle bli mer positivt inställd till hingsten. Men OJ vad han var tråkig, liknade en långbent WC-anka. Ytterst mediokert steg, och inte visades han hoppad heller.. Kanske hade varit bäst att inte visa alls? Hur mycket rids han?
De andra dressyrhingstarna Flyinge visade såg däremot mycket intressanta ut. Jag blev glatt överraskad över Sandakan som jag inte sett live förr. En sådan hade jag allt kunnat tänka mig! :) Någon som träffat avkommor till honom? Oj vad jag vill ha ett sto att betäcka.. Men det kommer..
U

Men klart att de måste visa Richfiels som stjärnan. Wetano finns inte kvar, och det är inte så många högt utbildade dressyrhingstar på Flyinge just nu - det kommer förhoppningsvis..
U

ja men absolut det försökte jag få fram i mitt inlägg. Men jag tycker man kan trycka lite på att de andra hästarna inte är lika gamla och rutinerade

mvh mira

Jag såg HIghlander på Strömsholm i torsdags. Han var superfin. Kalasbra trav och galopp. Fin ridbarhet och stabilt psyke. Kan varmt rekommendera honom. Det var Susanne Gielen som red honom.

Ja, jag tyckte också att han var superfin när jag såg honom i Jönköping för en månad sen. Han har utvecklats mycket under det senaste året. Ska bli mycket spännnade att fölaj honom särskilt som jag får en fölis efter honom när som helst (ja, inte jag, men mitt sto förstås :) )

Hej
Vad har du för sto? Skulle vara intressant att få höra hur ditt föl blev. Är lite inne på Highlander själv till mitt Rotspon-Wehltrum sto.

Mitt sto är e. Maraton - Lansiär - Safari. Gammal svensk stam alltså. Mest hoppstam, men hon har mycket bra gångarter. Hon är själv lite av den gamla typen så hon behöver en hingst som lättar upp och förädlar vilket jag tror att Highlander gör.
Jag kommer att lägga ut bilder i föltråden så fort fölis är här (hon är på dygn 328 nu, men det dröjer nog nån vecka ännu). Om du vill veta mer om fölet kan du alltid skicka PM när fölet väl är fött.

Hej
Jag var inne på din hemsida, det verkar vara ett fint sto du har. Hoppas att du får en fin avkomma efter Highlander.....Skall hålla utkik efter bilder på fölis.

Tack! Ja, jag hoppas också på ett fint föl. :) Bilder kommer som sagt var så snart det är fött.

**KL**
Är det bara jag som tror på Ravell, om han bara får fler ston ;)?
U

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 171
Senast: lizzie
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har försatt mig i min nuvarande livssituation för att jag vill öva och bli bättre på problemlösning. Och har man såna mål i livet så...
Svar
11
· Visningar
2 151
Senast: cassiopeja
·
Skola & Jobb Snart färdig lärare, tjohoo vad alla drar i en! Jag har fått fem jobberbjudanden och det är ju helt fantastiskt... MEN det känns...
2
Svar
24
· Visningar
3 535
Senast: Cilva
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok För en dryg vecka sen så kraschade mitt minneskort i mobilen. Jag har backupat lite halvhjärtat då och då, men nu var det tyvärr ett tag...
Svar
0
· Visningar
440

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka