Vem kommer bli morgondagens elithingst i dressyr?

pastejja

Trådstartare
Nu startar jag ännu en tråd, men nu skulle det vara intressant att veta vad ni tror om de nya hingstarna, de som inte har hunnit avkommebedömmas ordentligt, där vi gissar att det kommer att bli superbra, men det finns inte bevis, och att de avkommor ni sett förbaskat lovande ut..
Kanske är det de här hingstarna vi borde passa på att använda för att få snabbare generationsväxling?

Ulrika

Sv: Vem kommer bli morgondagens elithingst i dressyr?

Don Romatic.
Silvano och Toopasch, även om den senare inte fick så många avkommor med de föl jag sett har varit fantastiskt rörliga.
Don Shufro.
Bourbon, om han får lite mera ston.

Don Romantic
Don Schufro
Kaiserkult
Herzensdieb
Highlander
Toopasch
Rosevelt
De Niro
Sandro Hit

A
Hermes
Twilight
Metall
Dionysos

:)

Kul att läsa era spekulationer :)
Det jag tycker är så himla svårt m avel är just att gissa vilka av de yngre hingstarna som kommer att bli riktigt bra avelshingstar och vilka som bara är fantastiskt snygga sporthästar som inte nedärver sig som man hade hoppats..

Jag har iinte sett några avkommor till de nyare hingstarna, ska ut o kolla på föl i vår. Men jag har ju,. som jag skrivit tidigare varit på tork från hästeriet i flera år efter att ha blivit ordentligt blåst, och så va det något med skolan. Har massor att ta igen kan jag märka..
Ulrika

Om man bortser från mina ;) så gissar jag:

Hotline (med ett minus för stora huvuden)

Don Romantic

Sir Donnerhall

Rosevelt

Highlander

mfl. Det är många lovande unghingstar nu!

Mycket intressant.. Många av buden är samma som jag hade satt. Jag har inte hunnit studera mödernet på alla, och vi har ju fått veta att mödernet. Vilka av de nya hingstarna har de starkaste möderna?

U

Ser att flera räknat upp Don Schufro, men han är ju kasserad:confused: eller missförstod jag TS fråga?
Jag tycker det är sk*tsvårt att gissa bland de äldre så jag har ingen susning vem denna ELIT-hingst kan vara.
Men som nämnts tidigare, det är många bra unghingstar nu, ska bli intressant att följa avkommorna.
Sätter en femma på First Wish.;)

Kanske His Highness, Quaterback eller Belissimo M?!:love:

Ser att flera räknat upp Don Schufro, men han är ju kasserad:confused: eller missförstod jag TS fråga?
Jag tycker det är sk*tsvårt att gissa bland de äldre så jag har ingen susning vem denna ELIT-hingst kan vara.
Men som nämnts tidigare, det är många bra unghingstar nu, ska bli intressant att följa avkommorna.
Sätter en femma på First Wish.;)

Ja, men de avkommor han har fått är verkligen bra! Jag vet inte om man kan ge elit till en hingst med brock baserat på avkommornas meriter.

I sådant fall kanske han får det i Danmark där han får användas.
Trist att vi inte "får" använda honom i Sverige(vi kan ju åka till Danmark). Han ligger ju trots allt på 2a plats i blupen.
Vet någon hur många av hans söner som fått bråck?

I sådant fall kanske han får det i Danmark där han får användas.
Trist att vi inte "får" använda honom i Sverige(vi kan ju åka till Danmark). Han ligger ju trots allt på 2a plats i blupen.
Vet någon hur många av hans söner som fått bråck?

Det är nog bara en tidsfråga innan han får det i DK.
Det förs väl knappast ngn statistik över antal pungbråck :confused: det kanske finns unghingstar som fått det??

Det är nog bara en tidsfråga innan han får det i DK.
Det förs väl knappast ngn statistik över antal pungbråck :confused: det kanske finns unghingstar som fått det??

han har redan elit i danmark.

lånar tråd
Har du sett Highlander, är han fin?
Funderar lite på att betäcka med honom.

lånar tråd

Jag ska se honom i helgen! :)
Jag tror att det är en jättefin hingst, har sett honom på dvd. Lite kort skritt, så den bör nog vara bra hos stoet (framför allt lång). Typen är super och han verkar framåt och energisk. Jag skulle absolut våga chansa på honom till ett lite grövre sto med bra grundkvaliteter i gångarterna.

Kanske His Highness, Quaterback eller Belissimo M?!:love:

Tack för länken på Quaterback, vilken kille! :love: Tala om gung i traven. Hoppas han blir tillgänglig i Sverige framöver.

Han är redan tillgänglig i Sverige. Han finns med i Ängagårdens program 2007.

Han är redan tillgänglig i Sverige. Han finns med i Ängagårdens program 2007.

Aha!
Mycket lik Poetin, måste jag säga. Men lite kort hals väl?:( Funkar tyvärr inte med mitt sto.

lånar tråd

Jag har sett Highlander och hans första föl på Flyinges hingstvisning, och såg Highlander på bruks. Tyckte han såg mycket intressant ut..
U

Tycker nog också att halsen är lite kort..
Men..kan Du hjälpa mig med länken Du skrev om ovan??
Kan inte minnas att jag sett honom...och eftersom det just nu snurrar ordentligt i huvudet vad gäller hingstval kan man väl passa på att snurra till det lite ytterligare..:))

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 171
Senast: lizzie
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har försatt mig i min nuvarande livssituation för att jag vill öva och bli bättre på problemlösning. Och har man såna mål i livet så...
Svar
11
· Visningar
2 151
Senast: cassiopeja
·
Skola & Jobb Snart färdig lärare, tjohoo vad alla drar i en! Jag har fått fem jobberbjudanden och det är ju helt fantastiskt... MEN det känns...
2
Svar
24
· Visningar
3 535
Senast: Cilva
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok För en dryg vecka sen så kraschade mitt minneskort i mobilen. Jag har backupat lite halvhjärtat då och då, men nu var det tyvärr ett tag...
Svar
0
· Visningar
440

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka