Vem har det kallast?

Även om jag inte är ett fan av kyla så måste jag säga att det är härligt att faktiskt ha fyra årstider! En del år känns det som att höst, vinter och vår varit en enda lång period med 5-10 plusgrader och regn. Då är det bättre att höst är höst, vinter är vinter och vår är vår!

Även om jag inte är ett fan av kyla så måste jag säga att det är härligt att faktiskt ha fyra årstider! En del år känns det som att höst, vinter och vår varit en enda lång period med 5-10 plusgrader och regn. Då är det bättre att höst är höst, vinter är vinter och vår är vår!
Jo. Men allt under -5 grader är helt onödigt!

Ska det hålla på så här måste jag skaffa lite bättre vinterkläder :cautious:
Jag bor i södra Sverige jag har inget som fungerar för under tio minus :arghh:

Nej, jag vill inte ha vinter. Nånsin. Men nu verkar ju inte ens skåne vara säkert längre. :(

-15 i Uppsala nu, -18 hos hästarna. Tack och lov är ponnyn ordentligt täckas igen. Hon fick vara nakenfis en timme i söndags, det tyckte hon var alldeles lagom länge. ;)

IMG_4825.webp

-16 i stallet. O körde dit 10-15 liter varmvatten. Men måste ju vara på jobbet så fryser vattnet i hagen så kan de inte dricka. Värdelöst.

Min man klagar på att vårt timmerhus är dåligt isolerat (det är det säkert) men just nu är det -14.8 ute och 17.6 inne och han har stängt av alla värmekällor (utom två toaletter) sen ett tag tillbaka 🥲

-16 hade vi när jag och hunden gick till stallet.
Älskar att stallet är välbyggt och isolerat, värmekabel till allt vatten så det fryser aldrig.
En varm och gosig sadelkammare/fikarummet gör det ännu bättre 😍

Det kommer bli kallare vintrar iom svagare jetströmmar och kall luft som pressas ner över oss så det är väl bara att vänja sig 😊
1000016824.webp

Jag höll på att smälla av när jag åkte vid 9-tiden. -28,5 visade termometern 🥶. Det var det ingen som sa något om igår. Nu har bäddarna frusit, igen, för de var inte preparerade för den kylan.

I onsdags var bilen död i kylan. Bara att avboka veterinärtimmen vi skulle till. Startade snällt torsdag morgon så vi kunde göra ärenden, köpa nytt bilbatteri och fixa. Laddade batteriet i helgen och bytte det igår, bilen startade snällt. Imorse när jag kom ut med påpälsad hund redo för nya veterinärtiden så var den död igen. Nytt batteri hjälpte föga i -25 😩

På tisdag ska vi försöka göra plats i maskinhallen så bilen kan stå där det inte blir kallare än -5. Har inte råd med massa strul 😪

-16 hade vi när jag och hunden gick till stallet.
Älskar att stallet är välbyggt och isolerat, värmekabel till allt vatten så det fryser aldrig.
En varm och gosig sadelkammare/fikarummet gör det ännu bättre 😍

Det kommer bli kallare vintrar iom svagare jetströmmar och kall luft som pressas ner över oss så det är väl bara att vänja sig 😊
Visa bifogad fil 136995

Så vart flyttar man då? England? Tyskland? :(

Nu är det -18, känns som -24 här. 🥶
Imorgon ska det bli runt nollan, snöa ännu mer och blåsa upp till 21 m/s. Sen bli runt -20 igen om någon dag. What the fudge? Kan vädret bestämma sig?
Mitt på dagen idag var det -15, strålande sol och bara svag vind. MYCKET trevligare än gårdagens snålblåst.

Liknande trådar

Hemmet Oj, här hemma sover jag fortfarande gott och i lagom temp trots fönster i söderläge i sovrummet. Låter som att nåt gått fel i...
2 3
Svar
49
· Visningar
1 257
Senast: Rugge
·
Hundhälsa Jag har tältat en del med vovvarna denna sommar och det har varit riktigt mysigt. Men jag har lite svårt att bedöma om nätterna är för...
2
Svar
20
· Visningar
1 024
Senast: __sofia__
·
Hemmet Okej, om några timmar måste jag bestämma mig! Jag bor i nuläget i en nyproducerad lägenhet som är är snordyr. 43% av min lön går till...
4 5 6
Svar
104
· Visningar
8 430
Senast: Shaggy
·
Fritid Jag brukar följa alla trådar som postas när det efterfrågas om tips på sevärdheter och annat kul när en ska ut på tur. Är ju så många...
2
Svar
24
· Visningar
765
Senast: Tilly_85
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar