Vem har det kallast?

Minus 27 enligt SMHI.
AlltsĂ„ jag har typ vant mig nu 😂 det enda jobbiga Ă€r att batteriet i mina hörlurar inte hĂ„ller lika lĂ€nge 😆
-33,8 hĂ€r. Jag förstĂ„r inte hur du klarar dig utan termometer? Men fĂ„r inse att den nog snarare Ă€r jag som Ă€r arbetsskadad efter att ha jobbat utomhus till fjĂ€lls. Blir typ stressad om jag inte kan kolla temp innan jag klĂ€r pĂ„ mig pĂ„ morgonen 😂

-33,8 hĂ€r. Jag förstĂ„r inte hur du klarar dig utan termometer? Men fĂ„r inse att den nog snarare Ă€r jag som Ă€r arbetsskadad efter att ha jobbat utomhus till fjĂ€lls. Blir typ stressad om jag inte kan kolla temp innan jag klĂ€r pĂ„ mig pĂ„ morgonen 😂

Har inte haft en pÄ flera Är :o men tÀnkt köpa, men glömmer alltid bort.
Jag tĂ€nker att SMHI ger ett hum, sen Ă€r det bara att bylsa pĂ„ sig 😁

KlimatförÀndringarna pÄverkar alla lÀnder pÄ olika vis.
England hĂ„ller pĂ„ att regna bort istĂ€llet 😅

Och husen Àr knappt isolerade, brÀnslet dyrt och vinterdÀck helt okÀnda!

NÀ, helt Àrligt vet jag inte hyr jag klarat norra Sveriges temperaturer! I London har vi i nulÀget runt -5/6 pÄ natten och runt nollan eller ett par minus dagtid.
RÀcker bra nÀr husen lÀcker som sÄll!

Snö och stormvindar i byarna.

Fönstret i sovrummet gÄr knappat att se ut genom p.g.a. snön som fastnat pÄ det!

Och husen Àr knappt isolerade, brÀnslet dyrt och vinterdÀck helt okÀnda!

NÀ, helt Àrligt vet jag inte hyr jag klarat norra Sveriges temperaturer! I London har vi i nulÀget runt -5/6 pÄ natten och runt nollan eller ett par minus dagtid.
RÀcker bra nÀr husen lÀcker som sÄll!
PÄ tal om England. Min syster bodde för nÄgra Är sedan i England och har kvar nÄgra bekanta dÀr. Hon pratade med en engelsman en vinter som ojade sig över att vi hade - 20 i Sverige.

Syrran bara - Ja, men vi har ju varmt INNE !

Det Àr vÀl det som Àr skillnaden - i England var det ju typ samma temp ute som inne- dvs 10 plusgrader :laugh:

PÄ tal om England. Min syster bodde för nÄgra Är sedan i England och har kvar nÄgra bekanta dÀr. Hon pratade med en engelsman en vinter som ojade sig över att vi hade - 20 i Sverige.

Det Àr vÀl det som Àr skillnaden - i England var det ju typ samma temp ute som inne- dvs 10 plusgrader :laugh:

Jag har aldrig frusit sÄ mycket som nÀr jag var i England i november!

Jag fÄr ofta höra "Men du Àr ju svensk, su ska vÀl inte frysa, du Àr vÀl född till att klara kyla"

VarpÄ jag fÄr förklara att I Sverige har vi isolerade (och ventilerade!) hus och ordentliga vinterklÀder (mÀngden EngelsmÀn som tror att en tunn ullkappa Àr en "vinterjacka"..), dubbdÀck och yllesulor typ.

Min flatmate blev jÀtteförvÄnad nÀr jag förklarade att jag aldrig varit kall inomhus förrÀn jag flyttade till England... !

Starta bil i -30 😎
IMG20240117085718.webp

Nu Àr det snöstorm i Uppsala. Förvisso bara -2 men jag hade tÀnkt att köra bilen för en gÄngs skull. Sen ska det bli svinkallt resten av veckan, sÄ det Àr vÀl bara att bita ihop.

Det hÀr Àr den konstigaste vintern pÄ lÀnge.

Nu Àr det snöstorm i Uppsala. Förvisso bara -2 men jag hade tÀnkt att köra bilen för en gÄngs skull. Sen ska det bli svinkallt resten av veckan, sÄ det Àr vÀl bara att bita ihop.

Det hÀr Àr den konstigaste vintern pÄ lÀnge.
Ja men verkligen konstig vinter!
I förrgÄr kvÀll körde jag hem frÄn jobbet i -19.
I gÄr kvÀll hade vi -14.
I natt vrÀkte det ner 2,5 dm och blÄste som mest 25 sekundmeter i byarna.
Klockan halv sju i morse regnade det i nĂ„n timme och var nollgradigt. Tempen hade alltsĂ„ stigt med 14 grader pĂ„ bara nĂ„gra timmar 😳

Sen sken solen och om nÄgra timmar ska vi ha -10. Det blir kul nÀr de enorma snövallar som piskades upp i natt fryser pÄ efter regnet :crazy:

IgÄr: -27 nÀr man Äkte till jobbet.
Idag: - 9.5 grad och REGN. Hade jag haft en halvmil lÀngre till jobbet hade jag fÄtt stanna ytterligare en gÄng och skrapat rutorna, nu klarade jag mig precis med att bara stanna en gÄng, trots var körd bil i ca 20 min innan jag Äkte + fortsatt full flÀkt och vÀrme hela vÀgen (har ca 12 km till jobbet).
Under dagen snöstorm. NÀrmare 2,5 dm har kommit och det Àr - 2 grader. Och jag har skottat tvÄ gÄnger pÄ 1,5 Tim, lika mycket snö bÄda gÄngerna.
Konstig vinter skriver jag under pÄ!
IMG_20240117_180436.webp

Det var helt öde pÄ Pizza Hut nÀr jag var dÀr. Tydligen vÀntar sig alla en massiv snöstorm i Uppsala. Jag fick förvisso borsta bort lite snö frÄn bilen, och det var spÄrigt att köra, men jag har aldrig sett sÄ lite folk i rörelse.

Kollar jag yr sÄ ska det inte snöa imorgon, sÄ jag vet inte vad som hÀnt. Kluven till om jag ska Äka in till kontoret imorgon eller inte. Vill inte fastna i snökaos, men om det inte ska snöa?

Ser nu att jag tydligen var pĂ„ rĂ€tt sida av stan
 Alla vĂ€gar Ă€r röda hos Trafikverket förutom dĂ€r jag körde. SĂ„ jag vĂ„gar mig nog ivĂ€g imorgon med, det Ă€r samma vĂ€gar. :)

Jag har aldrig frusit sÄ mycket som nÀr jag var i England i november!
IgenkÀnnande pÄ det. Jag har aldrig frusit sÄ mycket som nÀr jag bodde i Sevilla under december och januari. Absolut att husen klara (hÄller ok inomhus temp) under sommaren nÀr det Àr 40 gradet men 8-10 grader pÄ vintern var dom sannerligen inte gjorda för. Var varmare att vara ute för dÄ hade man jacka pÄ :laugh:. JÀklar vad jag frös!

Liknande trÄdar

Hemmet Oj, hÀr hemma sover jag fortfarande gott och i lagom temp trots fönster i söderlÀge i sovrummet. LÄter som att nÄt gÄtt fel i...
2 3
Svar
49
· Visningar
1 257
Senast: Rugge
·
HundhÀlsa Jag har tÀltat en del med vovvarna denna sommar och det har varit riktigt mysigt. Men jag har lite svÄrt att bedöma om nÀtterna Àr för...
2
Svar
20
· Visningar
1 024
Senast: __sofia__
·
Hemmet Okej, om nÄgra timmar mÄste jag bestÀmma mig! Jag bor i nulÀget i en nyproducerad lÀgenhet som Àr Àr snordyr. 43% av min lön gÄr till...
4 5 6
Svar
104
· Visningar
8 430
Senast: Shaggy
·
Fritid Jag brukar följa alla trĂ„dar som postas nĂ€r det efterfrĂ„gas om tips pĂ„ sevĂ€rdheter och annat kul nĂ€r en ska ut pĂ„ tur. Är ju sĂ„ mĂ„nga...
2
Svar
24
· Visningar
765
Senast: Tilly_85
·

Bukefalos, HĂ€stnyheter, Radannonser

AllmÀnt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

HĂ€strelaterat

Omröstningar