Vem har det kallast?

Vem beställde en halvmeter snö utan att förvarna? Fick sova på jobbet nu på morgonen då vägarna var oplogade och snön gick upp till motorhuven när jag skulle svänga av den ena oplogade vägen och in på den mindre oplogade vägen hem. Är fortfarande inte hemma. Åkte till stallet efter att kollegorna väckte mig då jag inte vet om mina vägar har blivit plogade än. Så nu ska jag se vad jag hittar i stallägarens aka pappas kylskåp. För två veckor sedan och även förra veckan har temperaturen pendlat mellan -20 och -37. Igår hade de lovat kallt... inte 3-5 dm snö på tvären...

Vem beställde en halvmeter snö utan att förvarna? Fick sova på jobbet nu på morgonen då vägarna var oplogade och snön gick upp till motorhuven när jag skulle svänga av den ena oplogade vägen och in på den mindre oplogade vägen hem. Är fortfarande inte hemma. Åkte till stallet efter att kollegorna väckte mig då jag inte vet om mina vägar har blivit plogade än. Så nu ska jag se vad jag hittar i stallägarens aka pappas kylskåp. För två veckor sedan och även förra veckan har temperaturen pendlat mellan -20 och -37. Igår hade de lovat kallt... inte 3-5 dm snö på tvären...
Du hade behövt en av de där bandvagnarna som Trafikverket haft i beredskap här i söder…

Du hade behövt en av de där bandvagnarna som Trafikverket haft i beredskap här i söder…
Eller en snöskoter som alla grannar har. Men jag körde iallafall inte fast. Caddyn är ganska hög och fyrhjulsdriften brukar vakna till liv och göra nytta ibland. Sen att det inte har varnats någonting förrän man redan var på jobbet är ju lite störigt. Tydligen blev de flesta på förmiddagsskiftet överraskade också. Många blev sen då kalla traktorer skulle startas.

Jag har köpt en termometer 😁 blåser shitstorm så känns betydligt kallare tyvärr. Smhi säger -17.
1000032519.webp

Samma här, -16, blåser och snöar.
Barnens skoltaxi kunde inte köra in på vår lilla väg i rädslan för att fastna så barnen fick plumsa. Jag försökte få tonåringen att ta vinterskorna idag i stället för conversen men hon vägrade. Får se om hon lärt sig till i morgon 😄
Fördelen med att det är så kallt är att snön alla fall är lätt och därmed lätt att få undan.

Vi ska få +5 och regn. Jag vill inte! :arghh:

Jag tycker att det är väldigt fint och mysigt med snön men jag börjar bli trött på det dåliga väglaget som kommer med det. Det blir svårare och svårare att hålla undan min längtan efter våren! :rage:

Men det är ju alldeles för långt kvar för att gå och börja längta redan nu... men snön får gärna vara kvar bara vi slipper detta trafikkaos som varit! Men så fort snön försvinner och det blir några plusgrader, grått och regn så kommer min vårlängtan direkt! Störigt!

Det jag absolut avskyr är när det slår så förbaskat med temperaturen. I dagsläget har vi mycket snö, och på måndag ska även vi få plusgrader (+6), dessutom med regn. Sen håller plusgraderna bara i sig två dagar innan det återigen blir minusgrader.

Det blir helt hopplöst eftersom snön inte hinner smälta bort = isgata och skare överallt när minusgraderna kommer igen. :arghh:

Liksom, jag har gärna vinter. Gärna! Snö och lagom med minusgrader, det är fantastiskt. Men detta jävla hoppande fram och tillbaka gör mig tokig! :rage:

Det märks att man blir lite skadad av kylan. Syrran berättade att systersonens hockeyträning hade ändrats till innebandy pga kylan och min första tanke var Herregud vad barn är känsliga nu förtiden, är ju bara -15 😁

Och idag är det -13 och känns väldigt behagligt, skriver på telefonen utan vantar och det känns helt okej.

Det märks att man blir lite skadad av kylan. Syrran berättade att systersonens hockeyträning hade ändrats till innebandy pga kylan och min första tanke var Herregud vad barn är känsliga nu förtiden, är ju bara -15 😁

Och idag är det -13 och känns väldigt behagligt, skriver på telefonen utan vantar och det känns helt okej.

Hade lite samma känsla imorse. bara -12, inte runt -20. Bikiniväder!

Liknande trådar

Hemmet Oj, här hemma sover jag fortfarande gott och i lagom temp trots fönster i söderläge i sovrummet. Låter som att nåt gått fel i...
2 3
Svar
49
· Visningar
1 257
Senast: Rugge
·
Hundhälsa Jag har tältat en del med vovvarna denna sommar och det har varit riktigt mysigt. Men jag har lite svårt att bedöma om nätterna är för...
2
Svar
20
· Visningar
1 024
Senast: __sofia__
·
Hemmet Okej, om några timmar måste jag bestämma mig! Jag bor i nuläget i en nyproducerad lägenhet som är är snordyr. 43% av min lön går till...
4 5 6
Svar
104
· Visningar
8 430
Senast: Shaggy
·
Fritid Jag brukar följa alla trådar som postas när det efterfrågas om tips på sevärdheter och annat kul när en ska ut på tur. Är ju så många...
2
Svar
24
· Visningar
765
Senast: Tilly_85
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar