Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Du hade behövt en av de där bandvagnarna som Trafikverket haft i beredskap här i söder…Vem beställde en halvmeter snö utan att förvarna? Fick sova på jobbet nu på morgonen då vägarna var oplogade och snön gick upp till motorhuven när jag skulle svänga av den ena oplogade vägen och in på den mindre oplogade vägen hem. Är fortfarande inte hemma. Åkte till stallet efter att kollegorna väckte mig då jag inte vet om mina vägar har blivit plogade än. Så nu ska jag se vad jag hittar i stallägarens aka pappas kylskåp. För två veckor sedan och även förra veckan har temperaturen pendlat mellan -20 och -37. Igår hade de lovat kallt... inte 3-5 dm snö på tvären...
Eller en snöskoter som alla grannar har. Men jag körde iallafall inte fast. Caddyn är ganska hög och fyrhjulsdriften brukar vakna till liv och göra nytta ibland. Sen att det inte har varnats någonting förrän man redan var på jobbet är ju lite störigt. Tydligen blev de flesta på förmiddagsskiftet överraskade också. Många blev sen då kalla traktorer skulle startas.Du hade behövt en av de där bandvagnarna som Trafikverket haft i beredskap här i söder…
Haha, sorry om jag hetsade dig till det Och ja, vinden i kombination med temperaturerna senaste dagarna hade inte varit roligt. Skönt att det är liite varmare åtminstone!Jag har köpt en termometer blåser shitstorm så känns betydligt kallare tyvärr. Smhi säger -17.
Visa bifogad fil 137153
Haha, sorry om jag hetsade dig till det Och ja, vinden i kombination med temperaturerna senaste dagarna hade inte varit roligt. Skönt att det är liite varmare åtminstone!
Vi ska få +5 och regn. Jag vill inte!På måndag ska det vara 8 grader här!
Vi ska få +5 och regn. Jag vill inte!
Det märks att man blir lite skadad av kylan. Syrran berättade att systersonens hockeyträning hade ändrats till innebandy pga kylan och min första tanke var Herregud vad barn är känsliga nu förtiden, är ju bara -15
Och idag är det -13 och känns väldigt behagligt, skriver på telefonen utan vantar och det känns helt okej.