Vem har det kallast?

I Närke har vi haft några plusgrader och tö under veckan men nu har det vänt, minus sex nu och måndag hotas det med minus 20 igen och kallt hela veckan. Ursligt, trist och allmänt människovänligt Jag vill ha vår nu!

Nu varnas det i tidningarna om att Skåne får extremkyla måndag-tisdag! Ja, de kallar det så...

Dagtid ska det vara runt nollan. Nattetid som kallast -6.

Det kallar jag vinter. Inte extremkyla!

Jag kollade i centrala Skåne också. Där ska det vara -4 dagtid som kallast och -17 på natten. Ok, att -17 är rätt så ovanligt men inte är extremt på natten. -4 på dagen är vinter, inte extremt. Hade det var -17 dagtid hade jag köpt pratet om extremkyla!

Själv längtar jag efter våren! Tvåsiffriga plusgrader, kvittrande fåglar, ny grönska och blommor!

Nu varnas det i tidningarna om att Skåne får extremkyla måndag-tisdag! Ja, de kallar det så...

Dagtid ska det vara runt nollan. Nattetid som kallast -6.

Det kallar jag vinter. Inte extremkyla!

Jag kollade i centrala Skåne också. Där ska det vara -4 dagtid som kallast och -17 på natten. Ok, att -17 är rätt så ovanligt men inte är extremt på natten. -4 på dagen är vinter, inte extremt. Hade det var -17 dagtid hade jag köpt pratet om extremkyla!

Själv längtar jag efter våren! Tvåsiffriga plusgrader, kvittrande fåglar, ny grönska och blommor!

Jag längtar också till våren, då älskar jag ändå vintern.
Men här i Östergötland har vi inte haft en sammanhängande kyla likt detta på många många år.
Så jag känner mig rätt klar med vintern redan nu.

Det här vädret är galet! -27 förra veckan, den här veckan har vi haft +7 och nästa vecka ska det bli -27 igen! All snö som nu börjat töa kommer bli fin och stenhård is. Tveksamt om vi kommer kunna rida ut mer i vinter

Våra grusvägar består av ett tjockt lager is, fungerar jättebra för roadwork 😃

Mygg fritt ute nu

Bifogade filer

• 20240116_050117.webp
    20240116_050117.webp
    95,6 KB · Visningar: 25

Liknande trådar

Hemmet Oj, här hemma sover jag fortfarande gott och i lagom temp trots fönster i söderläge i sovrummet. Låter som att nåt gått fel i...
2 3
Svar
49
· Visningar
1 257
Senast: Rugge
·
Hundhälsa Jag har tältat en del med vovvarna denna sommar och det har varit riktigt mysigt. Men jag har lite svårt att bedöma om nätterna är för...
2
Svar
20
· Visningar
1 024
Senast: __sofia__
·
Hemmet Okej, om några timmar måste jag bestämma mig! Jag bor i nuläget i en nyproducerad lägenhet som är är snordyr. 43% av min lön går till...
4 5 6
Svar
104
· Visningar
8 430
Senast: Shaggy
·
Fritid Jag brukar följa alla trådar som postas när det efterfrågas om tips på sevärdheter och annat kul när en ska ut på tur. Är ju så många...
2
Svar
24
· Visningar
767
Senast: Tilly_85
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar