Vem har det kallast?

Morr. -23 grader idag. Det vill säga ÄNNU kallare än igår. Jag eldar i min dåliga kamin. Psykologiskt sett hjälper det att se en eld brinna! Om det inte var för häststackarna så hade jag legat kvar i sängen ännu, för där var det varmt och skönt. Sitter med kläder + fleecemorgonrock + mössa.... :nailbiting:

-21 här i Östergötland nu i skrivande stund.
Och vi bor inte i ett köldhål.
Knarrade gött om fötterna när jag gick ut och fodrade djuren förut.
Sambons jakt blev inställd. Var närmare -30 där.
Ja, där är ett köldhål. Norra östergötland.

-17 enligt vädersiten; -20 enligt termometern just nu, vilket är ovanligt kallt för där jag bor. Men till skillnad från några av er andra så kommer vi ju ha fortsatt minusgrader (om än något färre) även nästa vecka. Eftersom jag bor längre söder ut :crazy:

-24 i Östergötland utanför knuten och trots allt +13 inne vid uppstigning (men då eldades hårt ända till midnatt). Min ide om att gå ut och hämta mer ved iförd supertunna handskar var dock mindre god.
Och jag har eldat min usla kamin i 1,5 timme nu och har ändå inte lyckats få upp temperaturen i vardagsrummet med mer än ca 1 grad. Härliga 12,8 grader visar termometern på soffbordet... :cautious:

Hatar detta! Släpar 50 l varmvatten i bil till stallet för att släppa ur hästarna (inackorderad). Allt är fruset. Eltrådarna har frusit ihop. Orolig för kolik. Ena hästen har bajsat i sin vattenhink inatt… Inget vatten funkar längre i stallet. Åker hem. Strömavbrott. Såklart bara värmepumpen, köket och några element. En timme senare hade jag fått igång det igen. Har bara det som värmekälla…
Frukost äts nu. Sen ska hunden gå ut…

Sen måste t stallet igen för att ge de lite betfiber.

Hatar detta! Släpar 50 l varmvatten i bil till stallet för att släppa ur hästarna (inackorderad). Allt är fruset. Eltrådarna har frusit ihop. Orolig för kolik. Ena hästen har bajsat i sin vattenhink inatt… Inget vatten funkar längre i stallet. Åker hem. Strömavbrott. Såklart bara värmepumpen, köket och några element. En timme senare hade jag fått igång det igen. Har bara det som värmekälla…
Frukost äts nu. Sen ska hunden gå ut…

Sen måste t stallet igen för att ge de lite betfiber.
Jag sällar mig till hat-kören angående temperaturen.... :meh: Mina hästar står inne ännu, och jag tänkte inte släppa ut dem förrän ca kl 10. Men då ska bootsen på, med hjälp av svinkalla fingrar. Dessutom gör jag försök med ullstrumpor (trånga) mellan hov och boots för att försöka förhindra att bootsen blir som isklumpar. Ser icke fram emot detta - alls.... :meh:

Vi hade 19 grader på båda våningarna imorse. Men då har sambon jobbat hemifrån i 3 dagar och eldat uppe och nere hela dagarna.

Utanför fönstret -24, innanför +24 ❤️
Minns inte ens när det var såhär kallt ute, blir ingen ridning idag 😅
1000016353.webp

-22 grader nu. Jag hade hoppats att temperaturen skulle stiga lite snabbare, men icke... Hoppas att prognosen är rätt, och att det vänder nu!!

Liknande trådar

Hemmet Oj, här hemma sover jag fortfarande gott och i lagom temp trots fönster i söderläge i sovrummet. Låter som att nåt gått fel i...
2 3
Svar
49
· Visningar
1 257
Senast: Rugge
·
Hundhälsa Jag har tältat en del med vovvarna denna sommar och det har varit riktigt mysigt. Men jag har lite svårt att bedöma om nätterna är för...
2
Svar
20
· Visningar
1 024
Senast: __sofia__
·
Hemmet Okej, om några timmar måste jag bestämma mig! Jag bor i nuläget i en nyproducerad lägenhet som är är snordyr. 43% av min lön går till...
4 5 6
Svar
104
· Visningar
8 430
Senast: Shaggy
·
Fritid Jag brukar följa alla trådar som postas när det efterfrågas om tips på sevärdheter och annat kul när en ska ut på tur. Är ju så många...
2
Svar
24
· Visningar
767
Senast: Tilly_85
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar