Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det kan nog landa på samma priser som december 2022 tyvärr...Det är tur i oturen att det händer i år och inte förra året med de elpriser vi hade då. Men det är nog en hel del som kommer få riktigt saftiga elräkningar. Särskilt som elpriserna har gått upp en hel del.
Men snyggt är det att titta påVisa bifogad fil 136222
-26 och så lite go nordanvind på det. Lär inte bli nån hundträning imorgon som planerat
Vi behöll vedspisen i köket när vi helrenoverade just för att man ska kunna klara sig vid sådana tillfällen. Men vi hade lätt sparat 50 tkr på att låta bli, så jag förstår att folk tänker kortsiktigt och kastar ut dem.Jag tycker faktiskt att det är jättetråkigt att någon tagit bort vedspisen som vi sett finns spår av här. Och det står en gammal vedspis i en bod på gården, kanske är den som suttit här? Vi blir ju liksom utsatta vid strömavbrott, när vi varken har kamin eller vedspis och eldar med pellets. Min plan är kamin i första hand och sen vedspis när köket renoveras OM vi kommer så långt för det är ju dyrt. Jag minns strömavbrotten när man var liten, men mamma och pappa eldade ved i pannan och vi hade öppna spisar.
Det verkar inte som det finns några större vetenskapliga bevis för att golfströmmen saktar ned. P3 dystopia har gjort ett rätt bra avsnitt om det.
Samma här! Jublade när jag såg att termometern helt plötsligt bara visade -26Här händer det grejer; temperaturen har stigit snabbt under några timmar och jag firar nu milda -24 grader!
(Jag firade absolut inte över några -24 för en vecka sedan, perspektiv skiftar )
Jo, luften torkar upp när det är så kallt flera dygn i sträck. Bottenviken är frusen nu också, så det kommer ingen fukt från det öppna havet längre.Ligger kvar på ca -35, men tyckte luften var mer lättandad ändå när jag tog in hästarna för ett tag sedan. Mindre vass och stickig. Lägre luftfuktighet, eller bara inbillning?
Jo, luften torkar upp när det är så kallt flera dygn i sträck. Bottenviken är frusen nu också, så det kommer ingen fukt från det öppna havet längre.
De har sagt det på TV-vädret emellanåt, men jag har en kompis som flyger över lite då och då också.Helt klart. Nästan svårt att lita på sina egna andningsvägar, men nog märks det.
Bra spaning med bottenviken btw — läste det i nån tidning men kopplade inte det till luftfuktigheten.
Enligt smhi kommer det vara -11 på måndag och 0 på tisdag. Snabba puckar