Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Men du märker nog inte att de beter sig märkligt. Antingen hälsar de först eller inte. Och då kommer ju den andra antingen hälsa först eller inte heller. Gnället kommer ju sedan. Att man måste dra ett hej ur någon typ....Vem hälsar först, jag har ingen aning. Kommer jag ihåg att hälsa och det känns bekvämt så gör jag det annars gör jag det inte. Ibland kan jag må dåligt och då om jag passerar någon ute på lite håll (var sin sida om gatan tex så kanske jag inte orkar sträcka mig ut utanför min gråbubbla och hälsa.
Din man och kollega känns som människor jag antagligen skulle sluta hälsa på för att de i mina ögon betedde sig märkligt och ogint.
Precis detta blir ju superjobbigt om du delar stall med någon som har lite hårda regler kring hälsandet. Har du sagt att du tycker det är iobbigt så andra vet?Jag hälsar aldrig först (men hälsar alltid tillbaka) för jag klarar det verkligen inte och jag tycker att det är jättejobbigt för jag känner mig sjukt otrevlig som typ kommer till stallet utan att hälsa
Ja alltså jag är finsk så vi är liksom inte så himla socialaÄntligen någon som.hört gnället.
Och JA! Det är ju folk som inte hälsar som sen inte blir hälsade heller. Utom min man då för han är verkligen mest irriterad på den sociala koden att man ska hälsa.
Kan vara lite beroende på var man bor kanske?
Slant på knappen. Trodde inte det kom medVad?
Det är väl ändå extremt otrevligt att inte svara om någon hälsar?
Ibland går jag och tittar på mobilen, hör ett hej, tittar upp, ler och hälsar tillbaka.
Då ska jag alltså fortsätta titta på mobilen och ignorera
Trevligt värre
Ibland hälsar jag först, ibland de jag möter. Jag brukar inte ha med papper och penna och föra statistik på hur många gånger jag hälsar först
Ja alltså jag är finsk så vi är liksom inte så himla sociala
Man brukar ju känna av om någon verkar sur typ sluta konversera över staketet eller generellt undviker en.Men du märker nog inte att de beter sig märkligt. Antingen hälsar de först eller inte. Och då kommer ju den andra antingen hälsa först eller inte heller. Gnället kommer ju sedan. Att man måste dra ett hej ur någon typ....
Prova vara tyst och se vad som händer...? Hade varit kul att veta...
Jag hälsar om jag är ute och går oavsett om jag känner personen eller ej.Herregud vad folk är krångliga och tjuriga
Ser jag någon jag känner hälsar jag, oavsett vem som kommer först, hälsar mest osv. Vad spelar det för roll
Slant på knappen. Trodde inte det kom med
Men i övrigt. Ja att inte svara när någon hälsar är otrevligt. Det tror jag de flesta tycker.
Men här där jag bor är det många som irriterar sig på att man alltid hälsar först. Och då är det ju inte att man blev ignorerad så utan mer att du tittade i din mobil och den du möter säger inte hej och inte du heller eftersom du inte märkte... Och att du då blir stämplad som otrevlig.
Jag hälsar om jag är ute och går oavsett om jag känner personen eller ej.
Jag med!Det gör jag med