Vem får idén att färga en stackars kisse?

Sv: Vem får idén att färga en stackars kisse?

Jag tycker det är idiotiskt men det verkar vara ett populärt tidsfördriv:crazy:

paint-dye-cats-0_40198878.jpg


painted_cats_18.jpg


main_pic_painted_cat.jpg


Paint%20Cats1.preview.jpg


paintedcat.jpg
 
Sv: Vem får idén att färga en stackars kisse?

Det tycker jag också, men det finns å andra sida färg som man kan färga hundar/katter med, så det är väl inte alltför förvånande att folk gör det..
 
Sv: Vem får idén att färga en stackars kisse?

Alltså, den första rosa katten är ju riktigt färgad. De coola katterna i andra inlägget är photoshoppade.;)

Visst kan jag tycka att det är korkat att färga katten, men har det använts ofarlig färg plågas katten iaf inte. Att färga med tex. toningsschampo går rätt snabbt och kan jämföras med vilken kattschamponering som helst.
 
Sv: Vem får idén att färga en stackars kisse?

Säger som du Sol, under förutsättning att färgen är ofarlig så har katten förmodligen inte plågats mer än vad mina katter gör när de får sig sitt bad en gång i månaden! Men sedan kan man ju fråga sig vad man egentligen får ut av att färga en katt rosa... :crazy: (eller vilken färg som helst...)

Kan ju tillägga att min kritvita Laban mer än gärna färgar sin päls - om man ska utgå från hans otroliga besatthet av mitt hår när jag är mitt uppe i en färgning :devil: Än så länge är han vit... lyckligtvis
 
Sv: Vem får idén att färga en stackars kisse?

Min katt är mer inne på att färgmatcha sina trampdynor med resten av pälsen med tanke på att hon "hjälpte" min mamma att måla balkongen i somras - det finns några fina, vita tassavtryck där(som mamma bestämt sig för att inte ta bort - hon är alldeles för svag för min katt).
 
Sv: Vem får idén att färga en stackars kisse?

*kl*

Tycker att det verkar vara högst onyttigt för katten att få sin päls tonad/färgad med tanke på att den ägnar så stor del av dygnet åt att tvätta sig själv. Framför allt borde det smaka äckligt och lukta obehagligt för katten som har ett otroligt mycket bättre luktsinne än oss, men sådant tänker man inte på för man vill såklart sticka ut/imponera på andra till varje pris. :grin:
 
Sv: Vem får idén att färga en stackars kisse?

Man får ju hoppas att de sätter dit djurplågaren.

Sen är det kanske inte så smart att ta sådana här fall i tidningen då det lär finnas ett antal knäppskallar som nu kommer att tycka att detta verkar vara en kul ide.
 

Liknande trådar

Katthälsa Min älskade, älskade katt har blivit illa biten av grannens j*vla okastrerade hankatt och ligger nu hemma med drän i frambenet/bringan...
2
Svar
22
· Visningar
1 536
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
790
Senast: Svartkatt
·
Övr. Katt Hej. jag har en fråga gällande mina 2 katter som helt plötsligt inte kommer överrens. Dom är båda hanar och kastrerade. Den ena hanen är...
Svar
3
· Visningar
559
Senast: Svartkatt
·
Övr. Katt Så jag har ett fritidshus på landsbygden och en katt som inte är så väl anpassad till livet i utomhus. Men hon är ändå väldigt nyfiken...
2
Svar
23
· Visningar
1 212
Senast: GoLightly
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp