Vem betäckte du med?

Sv: Vem betäckte du med?

Mitt sto är inte betäckt i år, men nästa år är det planerat. Men jag står i valet och kvalet om vilken hingst som blir bäst... :crazy: Man kan ju få huvudvärk för mindre! Men det står mellan två hingstar som är relativt jämbördiga, fast på olika sätt. *ööhhm...?* ;)

I alla fall, det är kul med såna här trådar för man blir väldigt inspirerad och det föds nya tankar hela tiden.

*kl*

Har betäckt Noblesse Oblige som jag lånar med Songline. Stoet har inga superresultat, en seger men inget mer. Songline valde jag dels för att jag gillar honom, och dels för att andra rekomenderade honom.
Vi får se vad det blir, spännande är det iaf!

Är det svart/vita fullblodet den du har betäckt med alltså? Otroligt vacker!
(Jag gillar inte ens fläckiga hästar :p )

Jag skulle också välja Songline om plånboken räckte så långt. :love: Eller ja, det finns några få hingstar i den prisklassen som jag i så fall skulle välja mellan och Songline är en av dem. :smirk:

Jag gillar också Songline!

Men är mer inne på Funambule till stoet nästa år... Nåja det är ett tag kvar så vi får se vad som händer men det lutar åt han :love:

Är det svart/vita fullblodet den du har betäckt med alltså? Otroligt vacker!
(Jag gillar inte ens fläckiga hästar :p )

Ja det är den brun/vita jag har betäckt med. Stot kommer hem om ca 3 veckor , jag hoppas allt kommer att gå bra och att det kommer ut en välskapt fölis.

Aha, jag undrade just om det. (Snokade efter avkommor i databasen.) Men det förklarar ju saken.

men han stod ju till betäckning i år -07?

och har avkommor under registrering födda i år..

hej.
äre galopphästar? Ride rni galopp? Jag vill mne jag bor i Linöping så det är ganska svårt :( SNYFT:(:cry:
Ni vet inte hur man kan göra om man bor i linköping är 12 år å älskar hästar å vill bli jockey elr va man säger ? =)

Har ett sto
E.Lucastown U. So Lush UE.So Blessed
Betäckt med
Black Diamond E. National Zenith U.La Creole UE.Best Turn.

Båda har gammla intressanta stammar för galopp och båda är snygga och bra byggda. Stoet rör sej mkt bra och hingsten har lite hopp meriter. Så jag hoppas på att allt kan hända med sadel på ryggen :d :angel:

Jo jag vet men han är fullbokad men jag står som reserv :D

Tack för länken, intressant!

Jag fick 2 superfina föl e.Captor(USA) 2006
Det ena stoet var Merrie melody e.island reef 7 sergrar mxhcp73
det andra var Elaine's rebecca e.missed flight (mkt snabb)
Jag betäcker om med honom i år igen,tar bara föl vartannat år:cool:

Liknande trådar

Avel Jag har ett tag gått i tankarna på att betäcka mitt sto om ett par år, jag fyller 17 i år och har ett d-ponny sto - detta betyder att...
Svar
4
· Visningar
1 329
Senast: Ketrawzc
·
Avel Ska inseminera mitt 5-åriga sto, första gången. Tidigare har jag använt mig av naturlig betäckning och har ju då lämnat stona hos hingst...
Svar
6
· Visningar
1 554
Senast: Novalisa
·
Avel Vi har ett äldre sto som gett väldigt fina avkommor. Vi har sagt att stoet inte ska betäckas fler gånger med tanke på ålder. Efter...
Svar
1
· Visningar
1 118
Avel Detta är förutsättningarna: Jag har en hingst med något annorlunda färg som är född 2014, egen uppfödning efter föräldrar med stamtavla...
Svar
6
· Visningar
1 860

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Värma spenat?
  • Tjockistråden 4
  • Valet i USA

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar