Vem betäckte du med?

QuickStar

Trådstartare
Vilka hingstar har ni valt till era ston?

Varför? Skriv gärna stam på stoet också :D

Mitt sto e: Duty Time - Trainers Seat är dräktig med Eighty Eight Keys men det är tänkt som en FT/allround häst till mig, nästa år blir det en riktig galopp bebis är tanken.. :angel:

Sv: Vem betäckte du med?

Mina tre Might as well, Kanooga Park och Pelican Flyer är alla tre dräktiga med Mandrake el mago.
Fölar i månadsskiftens jan-feb samt feb-mars!

Hej. Jag har valt en hingst som heter I Was Framed han står på Irland. Mitt sto är efter e. Carroll House u. Stranger Still ue. Cragador.

Ursäkta en dum fråga av en nybörjare inom galoppaveln, men är det inte väldigt dyrt att transportera sitt sto till Irland (eller utomlands överhuvudtaget) för betäckning?
Hur går man då tillväga om man vill betäcka med en utländsk hingst?

Ursäkta en dum fråga av en nybörjare inom galoppaveln, men är det inte väldigt dyrt att transportera sitt sto till Irland (eller utomlands överhuvudtaget) för betäckning?
Hur går man då tillväga om man vill betäcka med en utländsk hingst?

Ja det är dyrt att skicka ett sto till ett annat land, jag köpte mig ett sto på Irland och fick henne körd till hingsten. Sedan har jag bra kontakter som kör hästar i hela Europa. Jag ringde upp hingst ägaren och sa vad jag ville ha och de skickade mig vidare till en man som håller på med galopp, han hjälpte mig att hitta ett sto som föll mig i smaken, så nu väntar jag bara på att hon ska komma hem.

OK. Det är ju lite begränsat med hingsturvalet eftersom man måste ha naturlig betäckning. Själv föredrar jag ju förstås naturlig, så jag blev ändå glatt överraskad när jag fattade det.

Hoppas du får en riktig liten stjärna då (både sto och föl)!

Jag tänkte betäcka mitt sto med holländsk hingst. Har en holländare efter just den hingsten och han verkar lämna mycket fina gångartshästar och hopp/fälttävlanshästar, vilket är mitt endamål.
Här kommer lite härstamning om mitt fbl sto Alfa

Härstamning
Far: UNDERWORLD (USA)
Mor: OMEGA
Morfar: LYPHAIZIA (USA)
Mormor: HABILAGE (IRE)
Mormors far: HORAGE (IRE)
osv......

Hingsten Lester, länk med fina bilder :)
http://www.shelbournefarm.com/h_lester.html

Ja det ska bli kul och visst är han fin, och mycket trevlig att jobba med.

Ska nu se om jag kan fixa en bild.
DSC00098.JPG-for-web-large.jpg

Det gick. Han är en Sabino/Flaxen.

Men hur gammal är han nu. trodde han redan stod i träning nu. Jag trodde han var 2redan.

Vilka hingstar har ni valt till era ston?

Varför? Skriv gärna stam på stoet också :D

Mitt sto e: Duty Time - Trainers Seat är dräktig med Eighty Eight Keys men det är tänkt som en FT/allround häst till mig, nästa år blir det en riktig galopp bebis är tanken.. :angel:

Har en 6 årig valack e: Duty Time :love:

Liknande trådar

Avel Jag har ett tag gått i tankarna på att betäcka mitt sto om ett par år, jag fyller 17 i år och har ett d-ponny sto - detta betyder att...
Svar
4
· Visningar
1 329
Senast: Ketrawzc
·
Avel Ska inseminera mitt 5-åriga sto, första gången. Tidigare har jag använt mig av naturlig betäckning och har ju då lämnat stona hos hingst...
Svar
6
· Visningar
1 554
Senast: Novalisa
·
Avel Vi har ett äldre sto som gett väldigt fina avkommor. Vi har sagt att stoet inte ska betäckas fler gånger med tanke på ålder. Efter...
Svar
1
· Visningar
1 118
Avel Detta är förutsättningarna: Jag har en hingst med något annorlunda färg som är född 2014, egen uppfödning efter föräldrar med stamtavla...
Svar
6
· Visningar
1 860

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka