Vem är seriös av alla hundtränare?

Drar upp tråden igen, och kanske är jag småsint, men vill ändå ha era tankar då jag anser att de flesta här inne vet vad de pratar om.

Jag har nu mailat med personen ( ja, en del vet vem det är, men med personen jag ville anlita som tränare). Läser hennes hemsida, hon verkar så duktig, är på samma plan med träning som mej med att använda både mjuka metoder, och hennes beskrivningar bara passar mig som handen i handsken och jag fick verkligen förtroende bara genom era svar här och det jag läste mig till..

Men, nu har jag mailat personen i över en vecka, hon har svarat ( varannan dag ungefär), vi har "bestämt" att boka in och jag har skrivit ut mitt schema när jag kan och frågat henne om när hon kan. Det är alltså privatlektioner det handlar om, då hennes kurser var uppbokade när jag i första hand sökte detta. Jag känner att hon är dyr ( 500 kr/timmen), men betalar gärna det till en person som är värd pengarna. Men, hon verkar så himla ointresserad av mig som kund.

Jag skickade i torsdags ( det är söndag natt nu) ett förslag på mina tider för två veckor framåt, det var en fm och en heldag jag inte kunde på två veckor. Får svar nästa dag att hon ska kolla upp tiderna jag gett. Fyra dagar senare har jag ännu inte hört något från henne?

Är man inte viktigare som "kund" i företaget när hon inte svarar en privatkund på flera dagar och man ännu väntar på de tider man gett som snart rinner ut i sanden och inte gäller. Vill hon ens ta sig an mig när vi inte kan komma på en tid hon avstår från att ge mig? Jag skrev klart och tydligt att ja, vi bokar in ett möte, jag vill ha dig som "privattränare".

Jag tappar förtroendet och vet nu inte ens om jag vill betala så mycket när jag inte får respons? Kanske borde söka mig till någon annan?!

Brukar det vara såhär?

Hon svarade som hastigast i fredags och lördag och söndag är helg. Slappna av. Relaxa. Ta det lugnt.

Hon svarade som hastigast i fredags och lördag och söndag är helg. Slappna av. Relaxa. Ta det lugnt.
Håller med. De flesta jag känner som jobbar som hundtränare håller helgkurser, då reser de på fredag/måndag och håller kurs hela dagarna på lörd-sönd så det är den tiden det är svårast att få svar :)

Det är helg. Även hundtrönare är ibland lediga, har semester eller är sjuka.
Ja, men det är märkligt att inte egenföretagare är mer på hugget. Jag som kund går i alla fall vidare. Hade samma situation med en ridinstruktör och där tröttnade jag på den ständiga mejlväxlingen utan besked.

Ja, men det är märkligt att inte egenföretagare är mer på hugget. Jag som kund går i alla fall vidare. Hade samma situation med en ridinstruktör och där tröttnade jag på den ständiga mejlväxlingen utan besked.

Jag tror att det hade varit skillnad om @makarontanten hade lämnat förslag på tre eller fyra tider, då hade hon säkert fått svar redan på fredagen om någon av tiderna fungerade eller inte. Nu var kundens almanacka mer eller mindre tom i två veckor och då lämpar det sig mer att ta ställning till tiderna den eller de dagar i veckan som man sitter med sin veckoplanering.

500 kr/h för privatlektion är väl inte mycket? Efter skatt osv blir det inte jättemycket kvar.

Även småföretagare kan faktiskt behöva helg ibland. Kanske är hon ute på annat, en tävling, träning, vidareutbildning?
Varför inte ringa och boka en tid istället? Då får man besked direkt och det snabbare för alla inblandade jämfört med oändliga mailkonversationer.

Har själv haft eget företag som just tränare och beteenderådgivning. Att greja med mail tar alldeles för mycket tid och det är inte alltid det leder någon vart. Många gånger är det bara nyfikna som egentligen inte är intresserade av att köpa tjänsten. Tyvärr tar de så mycket energi i anspråk att de få seriösa mail som kommer försvinner i mängden.

Drar upp tråden igen, och kanske är jag småsint, men vill ändå ha era tankar då jag anser att de flesta här inne vet vad de pratar om.

Jag har nu mailat med personen ( ja, en del vet vem det är, men med personen jag ville anlita som tränare). Läser hennes hemsida, hon verkar så duktig, är på samma plan med träning som mej med att använda både mjuka metoder, och hennes beskrivningar bara passar mig som handen i handsken och jag fick verkligen förtroende bara genom era svar här och det jag läste mig till..

Men, nu har jag mailat personen i över en vecka, hon har svarat ( varannan dag ungefär), vi har "bestämt" att boka in och jag har skrivit ut mitt schema när jag kan och frågat henne om när hon kan. Det är alltså privatlektioner det handlar om, då hennes kurser var uppbokade när jag i första hand sökte detta. Jag känner att hon är dyr ( 500 kr/timmen), men betalar gärna det till en person som är värd pengarna. Men, hon verkar så himla ointresserad av mig som kund.

Jag skickade i torsdags ( det är söndag natt nu) ett förslag på mina tider för två veckor framåt, det var en fm och en heldag jag inte kunde på två veckor. Får svar nästa dag att hon ska kolla upp tiderna jag gett. Fyra dagar senare har jag ännu inte hört något från henne?

Är man inte viktigare som "kund" i företaget när hon inte svarar en privatkund på flera dagar och man ännu väntar på de tider man gett som snart rinner ut i sanden och inte gäller. Vill hon ens ta sig an mig när vi inte kan komma på en tid hon avstår från att ge mig? Jag skrev klart och tydligt att ja, vi bokar in ett möte, jag vill ha dig som "privattränare".

Jag tappar förtroendet och vet nu inte ens om jag vill betala så mycket när jag inte får respons? Kanske borde söka mig till någon annan?!

Brukar det vara såhär?

Jag tycker absolut inte att det är något konstigt att inte få svar på några dagar, särskilt när det är helg där emellan också.
Känns lite överdrivet att börja vända sig någon annanstans av den anledningen redan nu?

Uppdaterar att jag kanske överdrev/förhastade mig igår. Hade bitit av en tand ( tandläkarskräck) och var på dåligt humör över lag över det också.

Kan meddela att jag nu haft kontakt med henne igen och att vi bokat in tid. Så nu kör vi :-) Tack alla som ändå svarat i tråden för visat engagemang och råd om hur det brukar funka. Tummen upp för er :-)

Uppdatering igen....

Imorgon skulle vi haft vår första träningspass/träffas ( fick info om att det var mest frågor om och runt mint hund, mest prat, inte så mycket träning utan lära känna varandra).

Helt ok för mig, då jag ser det viktigt att lära känna varandra, hur man tänker, vad man vill få ut av det hela och vad man ska sätta fokus på. Alltså blev jag glad över att upplägget såg ut så.

Men så avbokar hon idag. Hennes ursäkt är inget konstigt, jag förstår hennes problem, men samtidigt känner jag återigen att det "strular" runt detta. Jag har ju gett henne tider på hur jag jobbar, jag skrev nu att vill du boka ny tid och få mitt schema. Till svar får jag att hon hör av sig. När, och hur intresserad är hon av detta?

Alltså jag gillade så det jag läste på hennes hemsida, men nu sitter jag här och är så osäker igen. Känns hopplöst, som att jag måste tjata, vilket inte känns bekvämt någonstans...

Liknande trådar

Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 456
Senast: Ragdoll
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
3 206
Senast: malumbub
·
Hundhälsa Min hund, en sheltie, har upprepade perioder av att vilja avlasta höger bakben. (Det är inte slipped tendon, han är dock opererad för...
2
Svar
27
· Visningar
4 200
Senast: Takire
·
Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
7 501
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Gamla trotjänare
  • Autistisk bror
  • Textilåtervinning