Vem är seriös av alla hundtränare?

makarontanten

Trådstartare
Jag har ett par problem med hunden/mig själv, som jag gärna skulle vilja träffa någon att både prata ( och förklara problemen) med, och sen få rätt verktyg att jobba med efter det.

Av en slump råkade jag se ett svar till någon annan på en hundsida på fb, där en person erbjöd sina tjänster i precis de problem jag har. Jag mailade henne, kollade på hennes hemsida ( som var superbra och passade mig) och det känns väldigt bra med allt hon skriver där. Jag känner att vi är mjuka typer som inte använder oss av hårda metoder och massa annat jag inte står för i hundträning.

Men hur vet man att hon kan, är seriös, vet vad hon pratar om? Hon tar 500 kr i timmen, vilket jag glatt betalar OM jag kan få den hjälp jag behöver, men annars är 500 spänn inget jag vill sponsra med och bara slänga i sjön. Hur vet man, vad ska man gå på?

Vitsord från ekipage man känner förtroende för tycker jag är det bästa. Har du ingen kamrat som tränar aktivt som kan tipsa dig om en bra tränare om du känner det osäker på att ta en okänd?

Om du inte har referenser får du nog satsa de 500 på en provgång. Jag har gjort så med hästtränare och hundtränare, funkar det inte så återkommer jag inte.

Det finns en massa "referenser" på utbildningar hon gått, men känner inte till henne i övrigt och inte heller någon som tränat för personen. Det hela handlar om privatlektioner, då kurserna hon hade var fulltäcknade redan. Jag fick verkligen förtoende för henne genom hemsidan, men det betyder ju inte att jag vet mer än så..

Blir så osäker, då jag har så himla svårt att hitta både kurser och tränare som passar med mina jobbtider. Då jag jobbar 2 av 5 helger och även åker hemifrån runt 20.00 när jag jobbar ( natt), så är nästan alla kurser på fel tider för mig. Att hitta denna tjej känns så bra, men vet ju som sagt va inget om henne.

Det enda du kan göra är att boka en privatlektion och se hur det faller ut. Hur duktig hon än är gäller det också att ni två skall passa ihop. Själv har jag gått flera gånger för en som jag tycker är toppen och som passar mig och min hund, men min träningskamrat gick 1 träningshelg och aldrig mer. Det funkade inte mellan dem.

Jag säger som @Springer det som funkar för person A, kanske inte alls funkar med person B.
Jag driver också ett litet företag där jag tränar hundägare, det har fungerat förvånansvärt bra, med tanke på att allt som ofta säger emot hundägaren.
Typ, hundägaren tror hunden är aggressiv och allt hunden gör är för att undvika konflikt.

Så det klart du ska prova. Sen kan jag tycka att 500:- är rejält tilltaget.

Om det var motiverade utan "n" så tycker jag absolut du ska våga prova! :)

Jessica är jätteduktig, och hennes referenslista är ju detaljerad och relevant så även utan att känna till henne tycker jag nog det inte är någon väldigt stor chansning att prova en timme. Man är ju alltid tvungen att göra ett första försök, tänker jag.

Vi ska boka in tid, så vi testar och kör :-). Blueberry, jag skrev ut vad hennes sida hette, så därför vet de andra namnet. Bad moderator radera om det inte var ok att göra så, så det inlägget är borta.

Drar upp tråden igen, och kanske är jag småsint, men vill ändå ha era tankar då jag anser att de flesta här inne vet vad de pratar om.

Jag har nu mailat med personen ( ja, en del vet vem det är, men med personen jag ville anlita som tränare). Läser hennes hemsida, hon verkar så duktig, är på samma plan med träning som mej med att använda både mjuka metoder, och hennes beskrivningar bara passar mig som handen i handsken och jag fick verkligen förtroende bara genom era svar här och det jag läste mig till..

Men, nu har jag mailat personen i över en vecka, hon har svarat ( varannan dag ungefär), vi har "bestämt" att boka in och jag har skrivit ut mitt schema när jag kan och frågat henne om när hon kan. Det är alltså privatlektioner det handlar om, då hennes kurser var uppbokade när jag i första hand sökte detta. Jag känner att hon är dyr ( 500 kr/timmen), men betalar gärna det till en person som är värd pengarna. Men, hon verkar så himla ointresserad av mig som kund.

Jag skickade i torsdags ( det är söndag natt nu) ett förslag på mina tider för två veckor framåt, det var en fm och en heldag jag inte kunde på två veckor. Får svar nästa dag att hon ska kolla upp tiderna jag gett. Fyra dagar senare har jag ännu inte hört något från henne?

Är man inte viktigare som "kund" i företaget när hon inte svarar en privatkund på flera dagar och man ännu väntar på de tider man gett som snart rinner ut i sanden och inte gäller. Vill hon ens ta sig an mig när vi inte kan komma på en tid hon avstår från att ge mig? Jag skrev klart och tydligt att ja, vi bokar in ett möte, jag vill ha dig som "privattränare".

Jag tappar förtroendet och vet nu inte ens om jag vill betala så mycket när jag inte får respons? Kanske borde söka mig till någon annan?!

Brukar det vara såhär?

Drar upp tråden igen, och kanske är jag småsint, men vill ändå ha era tankar då jag anser att de flesta här inne vet vad de pratar om.

Jag har nu mailat med personen ( ja, en del vet vem det är, men med personen jag ville anlita som tränare). Läser hennes hemsida, hon verkar så duktig, är på samma plan med träning som mej med att använda både mjuka metoder, och hennes beskrivningar bara passar mig som handen i handsken och jag fick verkligen förtroende bara genom era svar här och det jag läste mig till..

Men, nu har jag mailat personen i över en vecka, hon har svarat ( varannan dag ungefär), vi har "bestämt" att boka in och jag har skrivit ut mitt schema när jag kan och frågat henne om när hon kan. Det är alltså privatlektioner det handlar om, då hennes kurser var uppbokade när jag i första hand sökte detta. Jag känner att hon är dyr ( 500 kr/timmen), men betalar gärna det till en person som är värd pengarna. Men, hon verkar så himla ointresserad av mig som kund.

Jag skickade i torsdags ( det är söndag natt nu) ett förslag på mina tider för två veckor framåt, det var en fm och en heldag jag inte kunde på två veckor. Får svar nästa dag att hon ska kolla upp tiderna jag gett. Fyra dagar senare har jag ännu inte hört något från henne?

Är man inte viktigare som "kund" i företaget när hon inte svarar en privatkund på flera dagar och man ännu väntar på de tider man gett som snart rinner ut i sanden och inte gäller. Vill hon ens ta sig an mig när vi inte kan komma på en tid hon avstår från att ge mig? Jag skrev klart och tydligt att ja, vi bokar in ett möte, jag vill ha dig som "privattränare".

Jag tappar förtroendet och vet nu inte ens om jag vill betala så mycket när jag inte får respons? Kanske borde söka mig till någon annan?!

Brukar det vara såhär?
Det är helg. Även hundtrönare är ibland lediga, har semester eller är sjuka.

Liknande trådar

Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 456
Senast: Ragdoll
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
3 206
Senast: malumbub
·
Hundhälsa Min hund, en sheltie, har upprepade perioder av att vilja avlasta höger bakben. (Det är inte slipped tendon, han är dock opererad för...
2
Svar
27
· Visningar
4 200
Senast: Takire
·
Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
7 501
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Stora shoppingtråden III