Vem är populärast?

Sv: Vem är populärast?

Har ett 3-årigt sto E Hip Hop som jag ska sälja efter 3-årstestet... kanske skulle man ta samma hingst igen....men är lite sugen på Fetcher N,han har bra stam..... Jaguar ser inte snygg ut,långa bakben och korta framben....typiskt galopphästypen....avkomman ska ju helst ha längre framben än bakben enl dom på fölbesiktningen.... min 3-åring har nästa lika långa fram som bak,men fick ändå kritik på just det.

Nej men herregud, hästar skall inte ha längre framben än bakben vad har du fått det idiotiska ifrån :confused: Dressyrhästarna skall vara så jämna som det går men det är ändå omöjligt att frambenen är lika långa som bakbenen, hopphästarna vill man ha med längre bakben och lite längre i ryggen det är så i stort sett ALLA internationella hopphästar ser ut idag.

Av dagens "svenska"´hingstar tycker jag att Jaguar Mail och Callahan VDL är dem enda som håller måttet... Men det är jag :p Om jag hade ett sto som passade skulle det bli Jaguar Mail..

Senast ändrad av en moderator:

Mitt sto är dräktigt med ronaldinho och ska föla nu när som helst och flera välkända namn har redan frågat om de kan få köpa fölet...

Av dagens "svenska"´hingstar tycker jag att Jaguar Mail och Callahan VDL är dem enda som håller måttet... Men det är jag :p Om jag hade ett sto som passade skulle det bli Jaguar Mail..

...och hur "svenska" är två hingstar som gör sina första säsonger live i sverige?
Det här var nog det i särklass dummaste uttalande jag läst här på buke!
Hoppas att du håller dig väldigt långt från allt vad avel heter.

kan väl vara ett tillägg att Callahan är visad i annat förbund utan godkännande dessutom...

Är Cortez Svensk??

Cardento?

Utrillo?

etc etc

De hingstar du nämner har stått i sverige irl i många år.
Enligt min definition så nej, de är inte svenska. Däremot så är deras avkommor det. Hingstarna du räknar upp är födda i Tyskland och importerades till Sverige för att förbättra svensk hoppavel, något de verkligen lyckades med.
Tycker du att en svensksåld Audi är en svensk bil?

De hingstar du nämner har stått i sverige irl i många år.
Enligt min definition så nej, de är inte svenska. Däremot så är deras avkommor det. Hingstarna du räknar upp är födda i Tyskland och importerades till Sverige för att förbättra svensk hoppavel, något de verkligen lyckades med.
Tycker du att en svensksåld Audi är en svensk bil?

Ditt resonemang är väldigt underligt. Då borde nästan INGA hästar vara Svenska idag endast Svenskfödda!!

Så du menar att ett importsto som betäcks med tex Cardento blir mer Svenskt än ett sto som betäcks med tex JM??

Jag syftar på ditt mkt underliga uttalande:

...och hur "svenska" är två hingstar som gör sina första säsonger live i sverige?
Det här var nog det i särklass dummaste uttalande jag läst här på buke!
Hoppas att du håller dig väldigt långt från allt vad avel heter.

Hingstarna ÄR i Sverige idag och således borde de räknas som "Svenska" hingstar nu iom denna säsong eller samma regler gäller inte för dem??

Jag skrev i mitt inlägg att deras avkommor bör räknas som svenska eftersom de är födda i sverige.
Om du tycker att det är underligt så är det ju tråkigt.
Jag anser att man inte kan köpa en häst som är född i utlandet, flytta den till Sverige och sedan kalla den svensk. Det är att ta credit för något någon annat gjort.
Tror du att ägarna till Jaguar Mail eller Alligator Fontaine, eller Cardento för den delen vill kalla dem svenska bara för att de står i Sverige en säsong?

Vad är det för fel på Feliciano, exempelvis?

Jag tror kanske att Hip Hop är populär,
jag skulle inte välja honom till mitt sto men säger absolut inte att det är något fel på honom.
Jag tror bara att han och Storm (mitt sto) inte skulle passa ihop. Jaja, babbel babbel :p
Jaguar Mail kanske många använder då många (som jag känner oxå) "gillar hans sätt att förvärva" (hmm, visste inte hur jag skulle uttrycka det :))

Mitt sto (Eaglestorm) är betäckt med Con Air :D:D Konstaterat dräktig idag :banana::banana:

Har en liten fråga till er alla :p

Vilken är er stora favorit i Flyinge-gänget?

(Jag flyttade till Sverige i höstas) hade hört talas om Flyinges vackra hingstar så jag och mamma bestämde oss för att gå dit och se om någon kunde användas till våra ston.
Vi satte oss ner, varmt och gott med hingstkatalogen i handen.
Showen började och en efter en började hingstarna att visa "sitt lilla nummer". Jag gillade många men ingen sådär jätte,jättemycket.
...................
Helt plötsligt kommer en stor brun kille in med Power och utstrålning som ingen annan jag tidigare hade sett. :eek:Stor, muskulös men ändå ädel och otroligt vacker. Han fångade min blick och jag kunde inte slita mina ögon från honom under hela tiden han var inne.
Lite sned bläs med strumpor.
Stammen var Caretino-Rebel Z-Calando I.
Det var ingen annan än Cathageno:love: :love: :love: :love: :love:
Lätt som en fjäder i hoppen och helt enkelt UNDERBAR!!!!!
(Undrar om jag inte dreglade under tiden han var inne :p)
Jag är fortfarande lika förälskad :D
Besökte honom i stallet efter att visningen var klar. Gud, jag smällte han var underbar, underbar.

Min stolliga berättelse om hur jag blev kär i Cathageno. :love:

Hip Hop utan tvekan.

Den hästen är milsår före dina andra alternativ. Det är morgondagens stjärna. Dock vet man aldrig hur han förärver sig så för att vara på den säkra sidan skulle jag ta Fille:love:.

Det skulle ju aldrig komma någon och ifrågasätta HUR du kunde betäcka med Fille för han har ju redan bevisat att han ger världsklass på sina avkommor.

De enda jag skulle kunna tänka mig att betäcka med av flyingehingstarna var Cardento eller For Feeling. Men nu har de bara skräphingstar tyvärr...

De enda jag skulle kunna tänka mig att betäcka med av flyingehingstarna var Cardento eller For Feeling. Men nu har de bara skräphingstar tyvärr...

Hallå ursäkta, bara skräphingstar?????!!!! visst de har en del som man kanske skulle kunna kalla medelmåttor men att kalla alla skärp var väl att ta i lite väl mycket??!!

Visst har de bara skräphingstar och då är det ju ännu tydligare visat att övriga hingstar i Sverige är betydligt värdelösare med tanke på några av deras hingstars resultat på tävlingsbanorna kontra Flyinges

:angel:

:rofl:

Njeaaee, skräphingstar tycker jag är att ta i... Dom kanske inte har världens bästa hingstar men det är inget skräp :(

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 038
Senast: Piaff
·
Juridik & Ekonomi Jag har fått några 18K guldsmycken av mamma som varken hon eller jag vill använda, så hon tycker att jag ska sälja dem. Men hur ska man...
Svar
11
· Visningar
780
Senast: Manji
·
Avel Jag ska betäcka mitt SWB sto i slutet av sommaren och undrar lite vad som gäller? Det är första gången jag tar föl så har inte sten koll...
2
Svar
25
· Visningar
3 007
Senast: Freazer
·
Tävling Hej! Jag ska börja tävla en ridskoleponny och tänkte tävla henne i dressyr som häst. Kan ponnyn samtidigt starta ponnyklasser med en...
Svar
5
· Visningar
1 321

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Atletix
  • DIY hästvård
  • Annonsera mera VII

Omröstningar