Vem är egentligen Callaghan?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare eloon__
  • Startdatum Startdatum
Sv: Vem är egentligen Callaghan?

tror att hon haft föl som ganska ung...
berätta gärna mer via Pm, så slipper andra läsa om det...

Hmm. Var Calliman fux?
För då har jag sett honom massor som ungdom!
På träning.
Men vad jag kan minnas idag, så liknade han mer son morfar, än sin far?
Undras om man kan hitta sina gamla kort tagna med instamatic kamera? :D
Inte blev de bra, men jag tror jag har ett på honom i samlad trav.
mvh

Hade en c-ponny med Callaghan som farfar. Hon hade en grym kapacitet men ett humör som jag vet inte vad. Fast det kanske mer berodde på hennes mamma som var ett russ....

oki, ja det var ju läänge sedan!
Får nog leta rätt på de gamla kartongerna med bilder!
mvh

Jag såg Callaghan innan han skulle exporteras. Han visades för hand tillsammans med sin pappa Urbino. Han som visade Callaghan kunde knappt hänga med i den ökade traven till publikens stora förtjusning:D

Han som var hingsthållare hette/heter Bosse Björk ägare till Björkbackens stuteri Milsbo utanför Borlänge i Dalarna.
Han var en hejare på att springa, visa häst men Challaghan var bättre.

Hej hej.. jag hittade denna gamla tråden när jag sökte runder efter callghan... min familj hade en avkomma av honom.. han dog dock för en 7-8 år sen.. han hette Canalj... stor och grov sak som gick fälltävlan med bl.a. magnus magnusson och monica schaller... jag va rätt så liten då men jag har ett minne av att han gick EM i fälltävlan med magnus.. "nalle" va född -77 och vi köpte honom som läromästare när han va en 15-16 år kanske.. efter vi köpt honom gick han junior sm med sandra rupar (tror jag) ja va inte mer är kanske 8 år då... men nalle kommer man alltid minnas. jag minns att jag va så stolt över att ha en häst efter en så magnific hingst som callaghan...
Det va rätt roligt för han va rättså lik din häst.. samma typ...
roligt att höra att det fortfarande finns intresse kvar för dem gamla gamla hingstarna =) /Terese:)

Liknande trådar

R
Avel Hoppas att jag stavade rätt nu! Men jag hörde nånting på radio för nån dag sen och dom pratade lite om Camargue hästar. Och jag hade...
Svar
14
· Visningar
1 657
Senast: Raderad medlem 149524
·
Avel Halloj! Jag har ett 17-årigt sto som är dräktig och kommer föla någon gång i maj. Är så taggad då detta kommer bli mitt första föl...
Svar
6
· Visningar
859
Senast: Freazer
·
Hästmänniskan Fy vilken jobbig sits jag har satt mig i. För två år sedan köpte jag en unghäst då min andra häst var skadad och det verkade inte som...
Svar
16
· Visningar
2 256
Kultur Jag pratar nästan uteslutande engelska i vardagen, men ett svenskt ord som slinker ur mig lite då och då är "nämen". Min man frågade...
2
Svar
34
· Visningar
1 627
Senast: hastflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka