Vedemaritten

Sv: Vedemaritten

Ingrid Boström vann 80km.

Tror att Lotte Klitgard Jeperssen vann 50km och Anna Högberg blev
2:a, dock osäker på ordningen.

50 km var det tvärtom
1 Anna Högberg/ Baron Grey Star ox
2 Danskan på Grafik ox
3 Amanda Rehnström / Kurir ox

80 km
1 Ingrid Boström/Kislon Amasai ox
2 Sofie Hinas / My Melody ox
3 Annie Johansson/Sunny Girl x
4 Lite osäker tror Linda Johansson/Karmenzita ox
5 Charlotte Goss/ Jens Lyn ox
6 Linn Gustavsson/ Vialli

Kislon Amasai tog mycket välförkänt hem BC och firade med en frisk galopp längs flygrakan.

Själv är jag knallröd i ansikte efter att ha stått hela dagen i sol och vind och pulsat men det har varit en bra dag och det har fungerat bra hela dagen. Fina hästar och glada ryttare till största delen.
Till och med avgick och landade ett flygplan under pågående tävling.
Men distanshästar är ett coolt släkte,de lyfte lite på huvudena och sedan var det inte mer med det
:cool:

Visst är distanshästar en klass för sig:love:
Kul att ingrid vann, hästen är om jag inte missminner mig halvsyskon till mitt sto.
Gud va man blir sugen på att rida. Hur var banan? många uteslutna?

Det var inte sa manga uteslutna. Nu stannade jag inte till det bittra slutet, när jag akte var 9 ekipage fortfarande ute. Men da hade bara en blivit utesluten efter malgang, och tre - fyra ? under tävlingen.

Jag hörde 7 uteslutningar på jag tror det var 42 totalt som kom till start,dvs förbesiktade. Vi hade ett ekipage som förbesiktade men sedan inte kom till start pga av att de skulle fixa till skoningen men det tyckte inte denna orutinerade häst inte var någon bra ide att bli omskodd på en tävlinsplats.
Sedan var det puls eller hälta på de övriga har jag för mej.

Jag hörde 7 uteslutningar på jag tror det var 42 totalt som kom till start,dvs förbesiktade. Vi hade ett ekipage som förbesiktade men sedan inte kom till start pga av att de skulle fixa till skoningen men det tyckte inte denna orutinerade häst inte var någon bra ide att bli omskodd på en tävlinsplats.
Sedan var det puls eller hälta på de övriga har jag för mej.

En av 8-milarna pga utmattning.

Jo, snacka om att man ser ut som en babianrumpa i ansiktet idag. Fast bara i halva eftersom min urtjusiga solhatt räddat pannan.
Monika, Okänd i full fart är Jenny Björklund och Slutbes för ? är Kristina Andersson. Oh, va härligt med så mycket bilder.
Jag tycker det blev en lyckad dag med superduktiga funktionärer. Hoppas alla ryttare också tyckte det.
Dock tycker jag lite synd om killen i svensexan som låg på marken en kvart eller något efter planet hade landat igen. Kompisarna var säkert stolta över att han var i "super"bra skick redan innan middagstid.
// Linda

Fina bilder! Kul att se sa manga. Jag sag att dina hästar var strukna, inga skador hoppas jag!

Nej, ingen fara. Pamorina fick en hovböld förra lördagen och är inte helt fräsch ännu och Bouquet verkade hovslagaren för hårt på ett framben i torsdags så han blev ordentligt sulöm. Inte lönt att ens försöka då... Så fick jag fotograferat en massa istället! Det var kul!

Linda, nu har jag uppdaterat namnen på två tidigare okända. En kvar då - någon som känner igen sin häst? (Skimmel med kort man, rött träns, groom med grå keps, jeans, röd jacka)

Linda, nu har jag uppdaterat namnen på två tidigare okända. En kvar då - någon som känner igen sin häst? (Skimmel med kort man, rött träns, groom med grå keps, jeans, röd jacka)

Misstänker att det är Emma Wanér och Vialli.

Det ÄR Emma och Vialli. Vialli är tillbaka från sin skadetid och det är med besked.Han såg ut som en rund miljon när han gick ut på sista rundan!
Så kul för Emma.:)

Och många fler fina bilder finns att vänta på :bump:

Kommer inom kort!

//Eva

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag funderar hit och dit om jag kan hitta en sysselsättning som jag skulle kunna roa mig med vid datorn i min ensamhet, istället för att...
2
Svar
25
· Visningar
1 522
Senast: Kakis
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Har mått välförtjänt bra faktiskt dom senaste månaderna. Mediterat, yogat, umgåtts kravlöst med människor och djur. Jobbet lunkar på...
Svar
0
· Visningar
311
Senast: miumiu
·
Fritid Tydligen går det numera att köpa löprundor för att kunna få en bra statistik i till exempel appen Strava och visa upp. S.k...
2
Svar
28
· Visningar
1 842
Senast: Mineur
·
Skola & Jobb Själv har jag sökt två olika kurser för att jobba med skrivprojekt. Sen har jag sökt en kurs om brödbakets kemi . Alla är på distans...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 294
Senast: Elo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar