Vecka 12 och redan kula på magen...

Vilsa

Trådstartare
Igår berättade vi baby-nyheten åt en bekant, som redan hade anat det, eftersom det var en kille (som jag inte ens känner, men som vet vem min sambo är), som hade sett oss ute på promenad, och sagt att "hon ska ha barn - hon har en typisk babymage!". Jag är i vecka 11 + 3 :cry::o Är det fler som utvecklar en mage så snabbt? Jag har tittat på magbilderna här på buke och tycker alla har så små och nätta magar, min mage är lika stor som vissa som är i vecka 20-25. Ändå är jag inte överviktig, har inte gått upp såå mycket i vikt heller, men det kanske är svullet...:confused: Jag kommer ju att bli en flodhäst om det börjar så här!! Fler som fått mage tidigt? Jag skäms ju nästan att säga vilken vecka jag är i (man ska väl egentligen inte ens ha nån mage alls nu!?!).

Sv: Vecka 12 och redan kula på magen...

Jag fick mage i v 6-7 redan, v 12 hade jag växt ur en hel del kläder redan. Visserligen hade jag bara gått upp 3-4 kg, men allihop satt ju mitt på magen, så det syntes definitivt. Jag mådde dessutom illa så fort jag inte åt, så jag gick upp av den anledningen också. Nu i vecka 41 har jag gått upp 13 kg, och de flesta som ser mig tycker magen är rätt liten, och jag har inte blivit riktigt så stor och otymplig som många blir.

Så jag skulle inte bekymra mig om jag vore du, det är olika när i graviditeten man går upp. Att man inte går upp i början är ingen garant för att man inte blir en flodhäst i slutändan, och vice versa.

Ot men Lycka till! Håller tummarna för att du får en smidig förlossning!

Själv såg jag nog mest småfet ut, men sen blev jag stor fort med start runt vecka 18-20.
Jag blev sen bara större, kompisen blev stor i början men sen inte mycket större än så.

Jag hade ingen jättemage i v 12 direkt, men jag kunde inte knäppa mina byxor. Jag var väldigt svullen kring v 6-9 eller något sådant, sen la det sig lite och så kom den riktiga bebismagen. Det har varit likadant med båda graviditeterna, och jag har fått rätt så stor mage. Båda gångerna har jag legat över översta kurvan när man mäter magen (jag är nu i v 27 med andra barnet) och det har synts rätt tidigt på mig att jag är gravid.

Var inte orolig, magen blir ju som den blir ändå, det är inget man kan göra något åt, och du kommer säkert att vara jättefin helatiden!

Såhär har jag sett ut =)

Innan grav, eller ja, v 5 rättare sagt men det syns inget än

V 10 med första barnet

v 39 (jag gick till v 42, så den blev större)

Här är min v 12 mage med andra barnet

v 26, dvs en vecka sedan

Magen är större den här gången så det blir spännande att se hur stor den kommer bli mot slutet =)

//Julia

Jag hade oxå bebismage i v.12 och blev absolut ingen flodhäst för det! Fick börja använda mammabyxor på jobbet i v.16 då berättade jag de oxå för alla för det gick verkligen inte att dölja. Många hade redan misstänkt det ett tag ;)

Här v.11
28065211.jpg

och 12
28221915.jpg

och 20, faktiskt inte hänt speciellt mkt från v.12
29038832.jpg

och 30
29706339.jpg

och dagen före hon föddes (v.40)
30145488.jpg

Jag gick upp 11 kg.

Jag tillhör också de som fick mage tidigt, kunde inte dölja den alls i v. 12 och v. 14 var det en patient på jobbet som klappade mig på magen och undrade när jag skulle ha barn och då har vi ändå bylsiga arbetsskjortor.

Magen växte snabbt i början och sedan efter v. 25 så lugna den ner sig och växte så långsamt så och jag fick en behändig lagom mage :)

Vad skönt att höra att det finns fler som växt ur kläder redan i vecka 12, och att du inte blev megasuperstooor för det. Kanske det lugnar sig för mig med. Och så lider jag av samma sak som du gjorde - måste äta konstant för att inte må illa (fast jag äter mycket frukt och bär, men har ändå gått upp en aning)... Hoppas DET tar slut, om jag måste äta så här ofta i nio månader så kommer jag definitivt att bli en flodhäst!

Vilken fin mage du har!! :love: Och inga bristningar!!! Jag kommer att bli randig som en tiger om jag brås på min mamma...

Jag hoppas att det lugnar sig för mig med, så den inte fortsätter växa så här fort hela tiden! Jättegullig mage har du! Och inga bristningar du heller!! Vad är hemligheten?! ;) :D

Jag börjar förstå att magen kanske saktar av på takten efter ett tag, så att man inte blir ett hus bara för att den växer fort i början... Skönt att höra att man inte är ensam med kulan så här tidigt... :)

Ibland är det skönt att få höra att man är ganska normal ändå ;) och de där hudbristningarna, jag gick hela graviditeten och väntade på mina skulle dyka upp på magen eftersom alla mina släktingar har fått det på magen - de kom aldrig :D :banana:

Liknande trådar

Övr. Barn Förhållandet med barnets pappa är så gott som över. Han är inte en lätt man att leva med och jag är så arg på mig själv som skaffade...
7 8 9
Svar
169
· Visningar
28 606
Senast: Keb71
·
Gravid - 1år Man ska vara så lycklig när man fått barn. Jag fixar inte det. Funderade på att skriva anonymt men orkar inte. Sebastian har skrikit...
2 3 4
Svar
77
· Visningar
5 803
Senast: lingonben
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Valet i USA
  • Västeråsträffstråden
  • Vad gör vi? Del CCVIII