Sv: Växthus

Hittade just en annan grej jag ska köpa till mina balkonglådor; fuktgel.

Det testade jag när jag bodde i lägenhet för många herrans år sedan, men jag tyckte inte det fungerade sådär jättebra. Men gelen kanske är bättre nuförtiden? Jag tyckte det var bortkastade pengar.
 
Sv: Växthus

Det finns aluminiumfärg att köpa. Jag köpte växthus förra året som tyvärr inte hann bli uppstatt, men förhoppningsvis kommer det upp nu innan maj och jag funderar på att måla det antingen grönt eller engelskt rött. Hobbyväxthus har tagit fram lite färger i samarbete med Alviks Måleri. :idea:
 
Sv: Växthus

Det finns aluminiumfärg att köpa. Jag köpte växthus förra året som tyvärr inte hann bli uppstatt, men förhoppningsvis kommer det upp nu innan maj och jag funderar på att måla det antingen grönt eller engelskt rött. Hobbyväxthus har tagit fram lite färger i samarbete med Alviks Måleri. :idea:

Åh, kan du inte fota och visa bilder sen? :) Vad har du köpt för växthus?

Jag misstänker att det inte bli något växthus för min del i år...vi har så mycket annat att fixa först. Tex vedskjulet. Och så måste jag ju fundera ut var mitt framtida växthus ska stå och vilket jag ska köpa och hur stort det ska vara...
 
Sv: Växthus

Snyggt! :) Det är precis en sådan där uppmurad grund/sockel jag planerar att ställa mitt växthus på.
 
Sv: Växthus

Jag har ett sådant här:

http://www.florum.nu/

Det är HELT underbart!!! :banana:

(Kolla t ex in den handsmidda haspen!!!)

Har stenplattor på golvet och odlar i stora självvattnande krukor.

Snygga! :) Odlar du något eller använder du det som redskapsbod? :angel: Skämt åsido, jag skulle aldrig få för mig att använda ett växthus till förvaring, som de föreslog på sin hemsida. Och jag har bara sett grönmålade växthus fram till nu, men röda är ju också fina. Vi har en del röda detaljer i trädgården, tex mina rödmålade pallkragar. Det hade kanske varit snyggt med ett rödmålat växthus som pricken över i:et?
 
Sv: Växthus

Och jag har bara sett grönmålade växthus fram till nu, men röda är ju också fina. Vi har en del röda detaljer i trädgården, tex mina rödmålade pallkragar. Det hade kanske varit snyggt med ett rödmålat växthus som pricken över i:et?

Engelskt röda växthus är jättefint - jag var sugen på det, men har ett grönt eftersom jag har ett gult putsat hus med gröna fönster så det passade bättre. Sen finns det blå också har jag sett. Varför åker du inte och tittar på Willabs utställning utanför Båstad, du bor väl inte så långt därifrån? Där finns massor av växthus att titta på och drömma om...;) Det var så jag lyckades få min man med på växhusplanerna, innan vi var och tittade var han rätt så motsträvig, faktiskt. Nu är han jättenöjd med hur det blev i trädgården.
 
Sv: Växthus

Jag köpte deras TP10 i aluminium, men funderar som sagt på att måla det i engelskt rött. Vill oxå ha stensockel så det är en av anledningarna att det inte kommit upp ännu. Fast först måste jag bestämma mig för var jag vill ha det, där jag först tänkte placera det är jag rädd att det kan blåsa för hårt. :eek:

Jag valde kanalplast för att det inte ska bli lika kallt = längre odlingssäsong. :d
 
Sv: Växthus

Snygga! :) Odlar du något eller använder du det som redskapsbod? :angel: Skämt åsido, jag skulle aldrig få för mig att använda ett växthus till förvaring, som de föreslog på sin hemsida. Och jag har bara sett grönmålade växthus fram till nu, men röda är ju också fina. Vi har en del röda detaljer i trädgården, tex mina rödmålade pallkragar. Det hade kanske varit snyggt med ett rödmålat växthus som pricken över i:et?

Ja, visst är de fiiiina??!!! Men det där med redskapsbod lät inte så logiskt... Jag kallar mitt "orangeriet" för jag använder det som kombinerat uterum och växthus. Redan i februari brukar man kunna sitta ute och äta lunch där - och då bor jag ändå i Luleå!

Gillar verkligen att det är så högt till tak - det blir bra luft och en härlig rymd!

Valde mellan rött och grönt (vårt hus är falurött och så även övriga byggnader på tomten) men fastnade tillslut för det gröna eftersom jag tycker grönt smälter in så fint i grönskan. (Men de röda jag sett har verkligen varit jätte, jättefina så det var ett SVÅRT val!) Målade sedan mina pallkragar i samma grönfärg!
 

Liknande trådar

Hemmet Nu har jag bestämt mig. I vinter eller senast till nästa sommar blir det hus för min och sambons del. Det känns otroligt vuxet och inte...
7 8 9
Svar
173
· Visningar
13 575
Senast: Boerperd
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2025
  • Avels fråga
  • Hur är processen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp