Växjö 2-4/11

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare Instant
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 60
  • Visningar Visningar 3 163
Sv: Växjö 2-4/11

Lånar..

Jag ska ställa på lördagen.

Ang att ta med hundar som inte ska ställas ut. Nej, det brukar man inte få göra på utställningar som är inomhus, eftersom det är så trångt ändå.

hej hej. ska me ställa min dp tik i den klassen. har du hane eller tik? :)

hej min kommer ifrån Rowan-alleys i finland. din? sist vi va o ställde gick vi ensamma i ringen hihi. kommer o bli kul då detta kommer va våran första stora utställning. har bara följt med kompisen som har en liten dp uppfödning o som jag sammäger "min" hund me. har du varit på flera utställningar innan?

hej min kommer ifrån Rowan-alleys i finland. din? sist vi va o ställde gick vi ensamma i ringen hihi. kommer o bli kul då detta kommer va våran första stora utställning. har bara följt med kompisen som har en liten dp uppfödning o som jag sammäger "min" hund me. har du varit på flera utställningar innan?

Det kommer bli både min och valpis andra utställning, men den första är nu i slutet av oktober och bara en liten inoff. så hon (läs vi) ska vänja sig.

Jag är redan jättenervös och inget kommer sitta. :crazy:

Nån/några som har tips till oss? ;)

hihi ja jag e me jätte nervös. vi har me bara varit på en inoff innan. så vi har ju inte heller någon erfarenhet.

men vi tar det bara lugnt o kör vårat race. sen får det gå hur sjutton det vill.

jag försöker träna en del störning o stå på bordet me tjejen. har även tränat in komandot stå. då min e så folk kär å de e så mycke annat roligt runt omkring så funkar inte det i alla lägen men men det får gå som det gör.

du kanske har lust o ses där? e alltid kul o träffa mer dp människor. de e bara leta efter en blond yr höna. hihi

så vi är tre stycken med Dvärgpinscher som ska dit? Roligt!:bump:
Min hane tycker det är så förbaskat roligt med folk och allt som händer, så han är som en virvelvind inne i ringen.:crazy:
Alla domare säger att han e super snygg, men får tvåor pga beteendet. *trött* Hoppas det går bättre denna gången. Hans matte måste träna!:rofl:(fodervöffe)

jag ska dit på fredagen och ställa min kooikerhondje, våran officiella utställningsdebut! Så något nervös kommer man ju förstås att vara.... :crazy: Unghund och allt liksom. Seriöst, seriöst seriöst.

hihi ja min me. ju mer folk desto roligare. ja träna måste ju vi me. börjar nästan bli lite nervös nu.
ja de e kul att de kommer mer dp. sist vi va på utställning var vi ju ensamma inte alls kul. e ju kul me lite konkurens.

Roligt att så många ska dit! :)

Är det någon vänlig själ här som skulle kunna/vilja göra en "så går det till" lista i all enkelhet?

Tex.

1. Man går runt i en triangel.
2. Man ställer upp hunde på bordet.
3. Osv..

Det är min officiella utställningsdebut oxå, du behöver inte vara orolig!! :smirk:

*kn*

Ingen som är en aning nervös idag?:D
Jag kanske skulle gå och lägga mig, ska upp tidigt imorgon..

tänkte jag å min samob skulle dit och kolla, men när börja det och vad kostar det? har kollat lite med hittar det inte

ja, usch :crazy: magen känns som en hård klump och jag vill mest åka hem till närke igen känner jag.
vi får väl se hur det fortskrider.

Liknande trådar

Övr. Hund Nu i helgen är det dags för Stockholms hundmässa igen :) Är det någon annan som ska dit i år? Tävla, ställa ut, publik? 2 3
Svar
57
· Visningar
2 001
Senast: Wenniz
·
Övr. Hund Vi passar ibland en äldre hund (11 år troligen korsning bichon havanais och terrier av något slag) som alltid haft svårt att vara ensam...
Svar
2
· Visningar
404
Hundhälsa Har 2 hundar med dåliga tänder, de är 14 och 11 år. Vi fixade tänderna i feb i år och de är redan lika mycket tandsten igen och några... 2
Svar
27
· Visningar
2 153
Senast: Lisen82
·
Övr. Hund Funderar allvarligt på att köpa regntäcke till hundarna nu! Den här hösten men framför allt vintern tycker jag det regnar mer eller...
Svar
19
· Visningar
925
Senast: TantAgda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Klippmaskin
  • Oseriös avel 2023