Vaxa mansbröst

pepp

Trådstartare
:D Har lovat min killkompis att vaxa hans bröst på lördag...

Vad bör jag satsa på för produkter? Tänker mig stripes? Lär nog dock få köpa en hel del kartonger :D

Vill nog inte börja hålla på kleta med varmt kladdigt vax...

:D Har lovat min killkompis att vaxa hans bröst på lördag...

Vad bör jag satsa på för produkter? Tänker mig stripes? Lär nog dock få köpa en hel del kartonger :D

Vill nog inte börja hålla på kleta med varmt kladdigt vax...

Det går ju snabbast med stripes. Men jag tycker varmt i burk tar bättre. Har kört både och på man. Samt epilerat. Tycker han var himla kinkig.. :P

Det går ju snabbast med stripes. Men jag tycker varmt i burk tar bättre. Har kört både och på man. Samt epilerat. Tycker han var himla kinkig.. :P

Har bara använt varmt i burk en gång... kletade det mest överallt. Kanske lättare med stripes då!

Epilering hade varit aktuellt om jag ägt en :laugh:

Jag hjälpte en killkompis med ryggen, han ville vaxa. Det var tortyr, slutade med feber och så sjukt svullen hud.

Jag hade gått in på en affär som sålde frisör- och skönhetssalongprylar, typ Fricks & Co och köpt en cartrige med vax som jag hade värmt upp i micron.

Alternativt hade jag rekommenderat honom att gå och ta bort håret med laser.

Vaxning av bröst är ganska smärtsamt.. och kan uppstå en hel del plitor och röd svullnad efteråt. Är bra om man peelar området dagen innan. Vad är syftet med vaxningen?
strips funkar inte ens på mina ben, så jag skulle satsa på flytande vax i så fall.
Viktigt att tänka på är att stryka på vaxet i hårets växt riktning och inte för stora områden åt gången. När man drar bort vaxet skall man försöka dra så ”nära” som möjligt. Alltså nära kroppen man vaxar. :)

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 168
Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
6 218
Senast: Jahaja
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 820
Senast: fixi
·
Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 376
Senast: mamman
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar