Vattnets hårdhet

krumbukter

Trådstartare
2017 skickade vi analys på vårt brunnsvatten och det var i alla fall då 9,7 dh.
Jag har doserat tvättmedel som för hårt vatten men blev nyligen tveksam om det är rätt då jag har sett andra tabeller som säger att upp till 13 dh är medelhårt.
Ni andra som har medelhårt/hårt vatten, vad använder ni för tvättmedel samt hur doserar ni?

Och så undrar jag om någon råkar veta om hårdheten kan ändras på ~2 år.
 
2017 skickade vi analys på vårt brunnsvatten och det var i alla fall då 9,7 dh.
Jag har doserat tvättmedel som för hårt vatten men blev nyligen tveksam om det är rätt då jag har sett andra tabeller som säger att upp till 13 dh är medelhårt.
Ni andra som har medelhårt/hårt vatten, vad använder ni för tvättmedel samt hur doserar ni?

Och så undrar jag om någon råkar veta om hårdheten kan ändras på ~2 år.
9,7 dH är medelhårt vatten, vattnet från min brunn ligger på +30 dH. Hårdheten kan ändras om det regnat mycket eller litet över en längre period så att grundvattennivån ändrats, om ni ändrat vattenuttag o.s.v. , särskilt om det är en grävd brunn.
 

Liknande trådar

Tjatter Hjärtligt välkomna till ”Lobelias meditations och mindfulnesscenter" Jag är glad att så många valt att närvara vid denna 10 dagars...
21 22 23
Svar
456
· Visningar
20 650
Tjatter Deltagare 1. Niyama 2. cirkus 3. Emtherlia 4. hemlig 5. MikaTela 6. Artline 7. qitis 8. Ceta 9. LenaH 10. Pegasus 11. Blacksmithfarm...
16 17 18
Svar
347
· Visningar
12 120
Senast: Pegasus63
·
Tjatter Välkommen till Ulvleken Kaos i tomteverkstaden! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra. Kom ihåg att det bara...
29 30 31
Svar
606
· Visningar
18 186
Senast: fio
·
Tjatter Oro i Ugglebo Den lilla byn Ugglebo breder idylliskt ut sig i ängsmark med sina timrade småhus, hagar omgivna av gärdesgårdar hyser...
22 23 24
Svar
471
· Visningar
15 090
Senast: LenaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp