Vattentäta, fotriktiga skor?

Vad är det för skillnad på walking, hiking och vandring? :confused:
Jag VET inte. Men eftersom jag letar nya vandringsskor har jag kollat lite och jag uppfattar hiking/vandring som grövre/styvare medan walking är en lättare sko, mer avsedd för väl anlagda stigar eller motionsspår. Ecco har en massa av typen jag tänker på.

Rekommenderar Timberland Chocorua Trail. Inne på mitt andra par och är mer än nöjd. Vandrar mycket i skog och mark samt har dessa i stallet och vid ridning. De får med andra ord tåla en hel del och det gör dom verkligen. De är ofodrade, men fungerar utmärkt hela vintern med tjocka strumpor.

large_timberland_chocorua_trail.jpg

Jag gillar inte tunga skor och tycker bäst om skor som ser ut som lite grövre löparskor, med goretex. Funkar bra om man inte ska ner i kärr och djupa pölar. De flesta märken av löparskor har någon sån variant, så det är bara att prova sig fram.

Jag gillar inte tunga skor och tycker bäst om skor som ser ut som lite grövre löparskor, med goretex. Funkar bra om man inte ska ner i kärr och djupa pölar. De flesta märken av löparskor har någon sån variant, så det är bara att prova sig fram.

Jag har sådana nu och dom håller inte tätt efter långpromenader i blött gräs t.ex.

Mina absoluta favoriter är en känga från Börjes: Dakar Gritex. Ca 700 kr. Fantastiskt sköna och relativt vattentäta om man fettar in dem lite då och då :) .

Finns det sådana? Mina fötter kräver försiktiga skor och mitt psyke kräver promenader i skogen :angel:

Skogen är ju tyvärr blöt så här års. Riktigt blöt i år.

Jag köpte ett par Lacrosse Hampton II nu när jag ledsnade på all väta. Mycket bra uppbyggd sula och sköna att gå i. Och lika vattentäta som gummistövlar. Blir lite varma om man kör bil eller är i rumstemperatur dock.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag köpte nyligen mina första barfotaskor och vad sköna dom var att gå i. Jag har breda fötter och dålig balans men med barfotoskorna...
Svar
8
· Visningar
437
Senast: turbofling
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 390
Hästmänniskan Jag förstår inte hur jag kan ha hängt i stall i 30 vintrar och fortfarande inte hittat något som håller mig varm om fötterna. Söker tips...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 318
Senast: Buongusto
·
Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
7 693
Senast: Farao
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 30