Vattenprov?

C

cerrox

I huset är det kommunalt vatten indraget, men ut till stallet är det egen brunn, vet inte hur länge det har varit kommunalt vatten & inte heller hur vattnet är i den egna brunnen egentligen. Har dock själv druckit det & det ser normalt ut, men frågan är om det är okej att ge det då till hästarna eller ska man göra ett vattenprov först kanske? Har ju inte 'vågat' ge det i egna brunnen, vet dock inte varför riktigt.. :angel: Om man nu ska göra ett vattenprov hur gör man & vart vänder man sej? Eller tror ni att det är okej att ge det ändå?

Sv: Vattenprov?

Det finns massor av lab som gör vattenprover. Googla så får du upp en hel del. Sen gör väl Miljö och hälsoskyddet i din kommun prover med kan jag tänka mig.

Gör dom Miljö och hälsoskyddet prover på vattnet i den egna brunnen eller menade du det kommunalt vattnet?

Tack för tipset, ska söka lite..

Jag vände mig till det lokal labbet som jag även lämnar träckprov till. Fick ett par flaskor och papper att fylla i.

Liknande trådar

Träning Jag bytte stall för ett par veckor sedan och i det nya stallet så får hästarna vatten via vattenkopp när de är ute. Min häst har aldrig...
Svar
9
· Visningar
1 117
Hemmet Jag är bara nyfiken, ni som har gjort det eller vet vad det kan kosta, vad kostar det att dra in kommunalt vatten (avlopp finns) i hus...
Svar
18
· Visningar
1 250
Senast: mamman
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 875
Senast: Lavinia
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
14 599

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka