Vattenmatta från Hööks

C

Candlegirl

Hej!
Jag har kollat runt på lite hindermaterial som jag tänkt köpa längre fram.
Har sett att hööks har både hinderdukar(mur) o vattenmatta som jag fått intresse för. Och det ligger nära desutom.
Jag undrar om någon har dessa? Eller annat hindermaterial som Hööks säljer?
Tycker du det är prisvärt? Funkar det bra? Rekommenderar du andra att köpa det?
Vet du andra ställen där man kan få tag i lite billigare hindermaterial?

Sv: Vattenmatta från Hööks

*puttar upp*

Ingen som har något att tillägga?:confused:

Har själv små funderingar på Hööks vattenmatta så svar vill vi ha! ;)

Vi har köpt in vattenmattan, "muren" och cavalettstöden från hööks. Har inte provat det ännu men det såg jättefint ut. Verkar vara bra kvalitet på vattenmattan. Ska prova grejorna i veckan när paddocken han torkat upp.

Jag har vattenmatten och "muren". Är supernöjd! Absolut värt pengarna, har hållt super änsålänge!
Nu är ju inte vattenmatten speciellt bred men funkar bra om du bara ska lägga den under ett hinder osv.
Jag kan rekomendera hindermaterialet från hööks :)

Jag har muren och den är jag helt klart nöjd med.
Har funderat på att utöka med vattenmatta och en blå/röd duk.

Vi har köpt in vattenmattan, "muren" och cavalettstöden från hööks. Har inte provat det ännu men det såg jättefint ut. Verkar vara bra kvalitet på vattenmattan. Ska prova grejorna i veckan när paddocken han torkat upp.

Uppdatera gärna när du testat:idea:

Jag har inte hinder duken själv, men min tränare har den.
E det vindstilla är det inga problem men minsta lilla det blåser fladdrar duken mycket.

Sen är den i mitt tycke lite kort, alltså från bommen och ner. Fatta ni?

Nu har vi provat grejorna och de var jättefina och funkade jättebra! Tycker verkligen att du kan slå till och shoppa loss;)!

Ska troligen till hööks på fredag, får se vad jag kommer hem med...:angel::D

Jag har inte hinder duken själv, men min tränare har den.
E det vindstilla är det inga problem men minsta lilla det blåser fladdrar duken mycket.

Sen är den i mitt tycke lite kort, alltså från bommen och ner. Fatta ni?

Har han tyngder i ändarna ?
Det står att den är 75 cm så den är väl så lång? Vill man ha högre hinder o duk till backen får man väl ha en högre än 75 cm?:idea::bump:

Tyngder?, nej det tror jag inte.
Jo det e klart man kan köpa en som är höger om det finns:D

Skrev mest mina erfarenheter av duken!

Har vattenmattan och tycker den är bra. Vi har däremot sytt egna hinderdukar av vaxdukar, superenkelt och billigt. Finns ju hur många läckra mönster som helst. Ingen som kollat in siffermarkörena och bomhållarblocken från H*rze? Fyra block för 149 kronor är ju kanonpris! Blir nog en beställning därifrån.

vi har köpt murmattan till ridskolan, den skrämde livet ur häststackarna men annars verkar den bra :D

Har vattenmattan och tycker den är bra. Vi har däremot sytt egna hinderdukar av vaxdukar, superenkelt och billigt. Finns ju hur många läckra mönster som helst. Ingen som kollat in siffermarkörena och bomhållarblocken från H*rze? Fyra block för 149 kronor är ju kanonpris! Blir nog en beställning därifrån.

Jag hittar inte bomhållarblocken på hemsidan och har inte fått katalogen. Men det låter ju jättebra!

Låter ju kanon om man kan sy själv:idea:
Syr du med symaskin då? Vanliga stygn? Går de inte upp lätt? Duken går inte sönder lätt?
Annars kanske jag får ta o sy mig ngt om inte hästen dör innan av muren..:rofl:

Jag har lagt ut en tråd om just blocken, men har inte fått ngt svar. Tänkte själv beställa, men hoppen var slut sist jag tittade.

Låter ju kanon om man kan sy själv:idea:
Syr du med symaskin då? Vanliga stygn? Går de inte upp lätt? Duken går inte sönder lätt?
Annars kanske jag får ta o sy mig ngt om inte hästen dör innan av muren..:rofl:

Jag har lagt ut en tråd om just blocken, men har inte fått ngt svar. Tänkte själv beställa, men hoppen var slut sist jag tittade.

Jag sydde med vanlig symaskin och sömmen har hållit, men vi hade en häst som rev grov och gjorde en reva i den. Men jag tror priset blev under 90 kronor, så om den inte håller hur länge som helst har man ju råd att sy en ny i nån annan läskig färg. Sedan är det väl kanske lite olika kvalitet på vaxdukarna. Jag tog det som var billigast. Jag sydde en kanal nedtill så att man kan lägga in tex några små stenar så den inte fladdrar.

Apropå vattenmattan fick jag ett tips till tävling ; fyll den med vatten och släng i några badankor. Skrämmer slag på de mest rutinerade ekipage!

Jag sydde med vanlig symaskin och sömmen har hållit, men vi hade en häst som rev grov och gjorde en reva i den. Men jag tror priset blev under 90 kronor, så om den inte håller hur länge som helst har man ju råd att sy en ny i nån annan läskig färg. Sedan är det väl kanske lite olika kvalitet på vaxdukarna. Jag tog det som var billigast. Jag sydde en kanal nedtill så att man kan lägga in tex några små stenar så den inte fladdrar.

Jag får nog prova o så ngt sånt där. Min skrutt tycker allt nytt är läskigt, så jag tänkte greja en massa konstiga saker till henne:devil::D

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej på er! Jag är ny på detta forum och jag hoppas att jag postar i rätt del. Jag behöver ventilera och resonera lite med andra...
9 10 11
Svar
219
· Visningar
9 453
Senast: ako
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 420
Senast: Thaliaste
·
Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 184
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 754

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka