Vattenanalys - vart skickar man?

Härligt att filtret kunde lösa era problem. :up:
Som sagt, magi :) ! Att det "bara sådär" kan ta bort äcklig lukt, en förfärlig järnmängd, osv är helt otroligt faktiskt. Nu har vi ju inte ännu gjort ett nytt vattenprov (antar att det är bäst att vi flyttar in (till helgen!) och använder vattnet normalt i ett par veckor först) men som det ser ut nu verkar det inte vara några problem :) !
 
Som sagt, magi :) ! Att det "bara sådär" kan ta bort äcklig lukt, en förfärlig järnmängd, osv är helt otroligt faktiskt. Nu har vi ju inte ännu gjort ett nytt vattenprov (antar att det är bäst att vi flyttar in (till helgen!) och använder vattnet normalt i ett par veckor först) men som det ser ut nu verkar det inte vara några problem :) !

Härligt angående filtret. Och otroligt det kan bli SÅN skillnad.

Ang undersökningsplikten för hus är den närmast hysterisk och omöjlig att uppfylla egentligen. Man ska krypa och åla, flytta saker och vara en halv expert för att klara den. Där kan man verkligen önska en ändring.
 
Härligt angående filtret. Och otroligt det kan bli SÅN skillnad.

Ang undersökningsplikten för hus är den närmast hysterisk och omöjlig att uppfylla egentligen. Man ska krypa och åla, flytta saker och vara en halv expert för att klara den. Där kan man verkligen önska en ändring.
Det är väl därför 'alla' tar ut besiktningsmän?
 
Det är väl därför 'alla' tar ut besiktningsmän?

De friskriver sig från det mesta.

Men ja, det är en anledning varför det är väldigt bra ta ut en besiktningsman. Men säger han att nåt är svårt bedöma, eller pekar på minsta så är man tillbaka på undersökningsplikten. Och de friskriver sig rätt bra besiktningsmännen :/
 
De friskriver sig från det mesta.

Men ja, det är en anledning varför det är väldigt bra ta ut en besiktningsman. Men säger han att nåt är svårt bedöma, eller pekar på minsta så är man tillbaka på undersökningsplikten. Och de friskriver sig rätt bra besiktningsmännen :/

Det blir ju inte klockrent med en besiktningsman heller. Den jag anlitade gjorde en rad anmärkningar men jag fick ingen information direkt om vilka konsekvenser dessa anmärkningar hade. Det fick jag tänka ut själv. Sen är det ju ett antal saker som inte ingår i vad en besiktningsman kollar, t.ex. el, vatten, eldstäder, radon. Man får verkligen vara om sig och kring sig.

Jag tycker att jag kollade "allt", men när det var klart hade jag ändå en känsla av att jag missade att kolla något. Huruvida det stämmer vet jag faktiskt inte än eftersom huset inte är dissekerat genom rivning av diverse väggar, golv och sånt. Den där undersökningsplikten sträcker sig helt sjukt långt faktiskt.
 

Liknande trådar

  • Artikel Artikel
Dagbok Nångång i januari/februari 2023 så blev det väldigt blött i markerna där jag bor och översvämningar lite här och var. Jag läste...
Svar
5
· Visningar
351
Senast: Lingon
·
Hemmet Vi har nyss köpt ett hus, som tar vatten ur lokal brunn. För att göra livet underhållande, så är vi tre fastigheter som delar på samma...
2
Svar
31
· Visningar
2 231
Senast: Blyger
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 776
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
17 071
Senast: Barbabelle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Senil häst?
  • Ridskoleryttare
  • Ordspråk

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp