Straxt under 500 kr/mån. Vi är två vuxna och två barn. Vi har både tvättmaskin och diskmaskin men vi använder den allmänna tvättstugan för i stort sett alla tvättar.

Sist nu med alla fasta avgifter med sophämtning kom det en räkning på 3000:- för ett kvartal. En ensam man som bara varit hemma max 2 dagar/vecka när han bodde där. Sista två åren har dessutom huset stått tomt.

Men vid närmare granskning och ny vattenmätning i veckan visade sig att vattenmätning inte gjorts sen 2009 när sambon köpte huset. Så vi fick en rätt bra slant tillbaka :D:o Den ansvarige i telefonen berättade att 1000.-/månad på 1 person är alldeles för högt även om sambon bott kvar där, och varit hemma 7 dagar i veckan. Men vad jag fått lära mig så ingår sophämtning och vatten på samma räkning, och hur stor soptunna man har påverkar också räkningen.

Så det lönar sig att kolla vattenmätningen :)

Sophämtning och vatten behöver inte komma på samma faktura. Jag tex har min sophämtning via Ekerö Kommun, men vattnet via Roslagsvatten eller något annat helt ologiskt.

Liknande trådar

Samhälle Vatten i kranen är något som många tar för givet. Det skall gå att dricka, smaka bra och vara gratis. Nu så införs individuell mätning...
5 6 7
Svar
127
· Visningar
5 058
Senast: sjoberga
·
Juridik & Ekonomi Hej igen! Tänkte kolla med er om hur era matkostnader ser ut i genomsnitt per månad? Gärna ni som är ensamstående. Men ni andra får...
8 9 10
Svar
181
· Visningar
6 354
Senast: Enya
·
Hemmet Min brunn är tom och jag blir utan vatten i minst tre veckor. Brunnsborrning är beställd och jag prioriteras, men det kommer ändå att ta...
2
Svar
26
· Visningar
1 317
Senast: Mabuse
·
R
Hästmänniskan Hej Vet någon om det finns några regler för vatten på vintern? Jag hittar inga. Stallägaren har fått för sig att hen inte behöver hacka...
2
Svar
31
· Visningar
2 128
Senast: Cambrie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar