Vatten i öronlappen,vad är det?

daymint

Trådstartare
Vätska i öronlappen,vad är det?

Jag har en skottehane på 7 år som älskar att bada.Nu igår när han badat såg jag att hans ena öronlapp blivit vätskefylld.Det är liksom som en vattenbubbla på örat.Han verkar inte ha ont, är inte värmeökad där, han äter,dricker och är i övrigt pigg.Vad är detta?

Senast ändrad:
Sv: Vätska i öronlappen,vad är det?

Jag har en skottehane på 7 år som älskar att bada.Nu igår när han badat såg jag att hans ena öronlapp blivit vätskefylld.Det är liksom som en vattenbubbla på örat.Han verkar inte ha ont, är inte värmeökad där, han äter,dricker och är i övrigt pigg.Vad är detta?

Kan det vara början till ett blodöra!

Sv: Vatten i öronlappen,vad är det?

Instämmer, kan vara blodöra. Vänta inte med att åka till veterinär!

Jo jag tror också att det är det ,har läst en del på nätet om det nu.Men jag har läst väldigt olika åtgärder.Allt från att bara låta det vara( dock kan det bli ett blomkålsöra då,men inget hunden lider av)till att operara det,också läst metod om sticka hål,dränera och att de sedan sprutar in kortison.Min hund är bara till sällskap så jag tror inte att en liten defekt på örats utseende är ngt han mår dåligt av,däremot är jag orolig att det kan vara öroninflammation,vilka är symtomen på det?

Den vanligaste orsaken till blodöra är enligt min erfarenhet en öroninflammation o denna bör i så fall behandlas snarast.
När det gäller behandling av själva blodörat presentarar jag alternativen o låter djurägaren avgöra själv. Vi opererar genom att tömma o sedan sy fast en specialkompress. Tömma utan att sy fast har jag ingen bra erfarenhet av.
PL

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag har sedan 2 år tillbaka min första hund. Hon är det finaste jag har, och att se henne lycklig är det bästa jag vet. Jag gör...
Svar
19
· Visningar
2 367
Senast: Hellhound
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 671
Senast: Ragdoll
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag vet att jag har skrivit tidigare men jag blir för ledsen av att läsa om det och jag har inget minne av vad jag har skrivit pga...
Svar
10
· Visningar
1 373
Senast: Rosett
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 523
Senast: Sassy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar