Vatten för utegångshästar

Hej!
Läste här om tips för vintervatten och någon skrev att de hade en DOPPVÄRMARE i baljan! Det låter som en bra lösning då värmebaljorna är jättedyra och det är inte fruset så ofta där jag bor. Ibland blir det dock kallt och skulle gärna vilja ha en enkel lösning så att inte vattnet fryser. Vet någon var man kan få tag i en sådan DOPPVÄRMARE? Tacksam för tips då jag har letat själv och inte hittat!
 
Hej!
Läste här om tips för vintervatten och någon skrev att de hade en DOPPVÄRMARE i baljan! Det låter som en bra lösning då värmebaljorna är jättedyra och det är inte fruset så ofta där jag bor. Ibland blir det dock kallt och skulle gärna vilja ha en enkel lösning så att inte vattnet fryser. Vet någon var man kan få tag i en sådan DOPPVÄRMARE? Tacksam för tips då jag har letat själv och inte hittat!
Hej!
Läste här om tips för vintervatten och någon skrev att de hade en DOPPVÄRMARE i baljan! Det låter som en bra lösning då värmebaljorna är jättedyra och det är inte fruset så ofta där jag bor. Ibland blir det dock kallt och skulle gärna vilja ha en enkel lösning så att inte vattnet fryser. Vet någon var man kan få tag i en sådan DOPPVÄRMARE? Tacksam för tips då jag har letat själv och inte hittat!

Där de säljer akvarier med tillbehör.

Se bara till att hästarna inte kan komma åt vare sig värmare eller sladd.
 
Jag puffar också lite på denna gamla tråd :)

Jag har läst och letat och kämpat men är fortfarande vilsen, hoppas någon kan hjälpa!
Jag har inte varmvatten i stallet och får inte koppla in någon eldriven balja för stallägaren. Hästen slutar dricka så fort det blir is i vattnet. Funderar därför på om det går att bygga någon kombination av isolerad balja som kan värmas också? Om baljan är liten och isolerad samt man använder termostat kanske det inte behövs så mycket uppvärmning = räcker med ett batteri? Är det någon som testat något liknande? Eller har tips på vem jag ska fråga om hjälp? Vilken sorts uppvärmning är bäst? Värmekabel?
 
Hmm, ganska säker på att jag svarat på denna, men jag vet inte om inlägget försvann?
Investera i en vattenkokare. (Brukar finnas för 199 kr på diverse billighetsaffärer)
Köp en hård kylväska, ("frysbag") tejpa den med silvertejp för att det inte ska bli flisor om hästen får för sig att använda den som fotboll.
Fyll med varmvatten och lägg på locket på kvällen.
Fäst ett snöre i locket och knyt det om någon del i staketet så att det inte blåser bort, eller fäst en brevlåda på utsidan av hagen där det kan stoppas ned.
Be utsläpparen snällt om att lyfta av locket så har hästen frostfritt vatten minst till efter lunch ner till -10 grader.
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 372
Övr. Hund Hej! I år är året då det äntligen kanske blir en hund! 33 år av väntan för min del... Har haft corgi och golden innan men det har varit...
2
Svar
34
· Visningar
3 039
Senast: Roheryn
·
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
8 380
Senast: tuaphua
·
  • Artikel
Dagbok När jag bytte stad och behövde hitta ett nytt boende så började jag med att hyra en stuga på en gård som jag hittade via annons på...
Svar
2
· Visningar
1 301
Senast: Habina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp