vätska ur tuttarna??

_bed_of_roses_

Trådstartare
Min ettåriga tik löpte för ca 2½månadsen.

Nu är hennes tuttar ganska stora och det har börjar komma vätska ur dom med. Det började för ca 2 dar sen..

Vid löp tid så var vi nere i gbg och hos min pappa fanns det en hane där. men jag tror inte dom parade sig.

Vill bara undra om det är valprisk eller om det brukar vara så efter löp?
 
Sv: vätska ur tuttarna??

Jag skulle gissa på att hon är skendräktig, men är du orolig så kolla upp det hos vet.

//E
 
Sv: vätska ur tuttarna??

Jag tror också på skendräktighet. Ge lite mer motion och kläm inte ur någon mjölk, ev lite mindre mat. Så går det snart över.
 
Sv: vätska ur tuttarna??

Du "tror" inte att de parade sig? Vill du inte ha valpar på din ettåriga tik (vilket ju inte är så bra) måste du självfallet ha stenkoll om hon vistas tillsammans med en hane under löpet!
Vi får hoppas att det bara är skendräktighet..
 
Sv: vätska ur tuttarna??

nej jag vill inte ha valpar på min ettåriga tik.
Nej jag tror inte dom para sig för under tiden jag hade koll på henne var inte ens dom i närheten av varandra.

Därimmot när jga var på sjukhuset engång då under julen fan jag dom i halen tillsammans men lekte bara "hoppas" jag.
Då var det min far som skulle ha kolla på henne men tydligen hade han inte haft s¨å bra koll.
 
Sv: vätska ur tuttarna??

eftersom hon löpte för så pass lång tid sedans å borde hon väl ha fått valparna nu?
SÅ får min tik med efter nästan varje löp..
Hoppas det går bra med din lilla tik =)
 
Sv: vätska ur tuttarna??

Förmodligen är hon skendräktig. Min blir nästan alltid så, och det har blivit värre med åren.

Som Grana sa, mer motion, mindre mat. Håll koll på tuttarna om det är mycket mjölk eftersom det finns risk för juverinfektion, mjölken ska inte vara missfärgad då kan det vara läge att gå till vet.

Det brukar oftast inte vara några problem med skendräktighet men om din tik mår psyskiskt dåligt eller blir extremt skendräktig så finns det medicin mot det. Galastop. Den är ganska dyr och kan ge upphov till rätt många biverkningar men funkade väldigt bra för min hund. Mjölken försvann på ett par dagar och hon blev genast pigg och glad igen, utan biverkningar. Men detta är som sagt bara nödväntigt i vissa fall.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag har 2 tikar ( fransk bulldog) den ena är 9 år kastrerad & hon har bott med mig sedan hon var 8 v. Den andra tiken är en rescue...
Svar
3
· Visningar
753
Senast: animalasia
·
Hundhälsa Hej där, Jag har en shiba som är okastrerad på nästan så exakt 2 år, han har betett sig väldigt konstigt de senaste 2 veckorna. Vi...
Svar
0
· Visningar
751
Senast: ryujaneiro
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
4 774
Senast: Hermelin
·
Övr. Hund Hej igen! Undrar hur mycket pengar ni lägger ner på hund/ hundar i månaden? Inkl. Försäkring, hundfoder, mediciner osv. håller på räknar...
2 3
Svar
40
· Visningar
4 482
Senast: Sofie.S
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp