Västeråsträffstråden

För min del passar den 1:a best men kan även den 2:a då jag har omboknings bar hotell vistelse på Hotell Västerås (åker från Hjo och måste vara tillbaks innan 15 på måndag då jag mitt skift börjar.)

1 feb
Cattis_E
Blyger
Tualma
tanten
Pegasus63

2 feb
Cattis_E
Blyger
Tualma
tanten
Pegasus63

För min del passar den 1:a best men kan även den 2:a då jag har omboknings bar hotell vistelse på Hotell Västerås (åker från Hjo och måste vara tillbaks innan 15 på måndag då jag mitt skift börjar.)

1 feb
Cattis_E
Blyger
Tualma
tanten
Pegasus63

2 feb
Cattis_E
Blyger
Tualma
tanten
Pegasus63
Jag skulle ju också kunna tycka att lördagen vore skönt, att ha söndagen fri. Men jag är flexibel.

@Pegasus63. Vad kul att få träffa dig också! Har du något som tar dig hit eller åker du så långt för buketräff? 🫨.

Börjar bli ont om middagstider, ska vi boka något? :)

Gärna något med ordentlig middag och inte tapas där man behöver beställa 4-6 rätter för en dyr peng för att inte svälta för sedan gå ut i korvkiosken på torget för att stå sig över natten... Gärna inom 600-1000 meter från mitt hotell så man kan ta några öl och promenera tillbaks framåt småtimmarna.

Senast ändrad:
Gärna något med ordentlig middag och inte tapas där man behöver beställa 4-6 rätter för en dyr peng för att inte svälta för sedan gå ut i korvkiosken på torget för att stå sig över natten... Gärna inom 600-1000 meter från mitt hotell så man kan ta några öl och promenera tillbaks framåt småtimmarna.

@Blyger

Nå, om inget annat en tapas är aktuellt står jag tyvärr över den här gången. Blir för kostsamt för min plånbok ned 7-800 i mat+ dricka +bränsle och hotell.

@Blyger

Nå, om inget annat en tapas är aktuellt står jag tyvärr över den här gången. Blir för kostsamt för min plånbok ned 7-800 i mat+ dricka +bränsle och hotell.
Jag trodde Pinchos var spikat och är dålig på utbudet i övrigt.
Aldrig spenderat 700 på Pinchos men däremot kommit nära de summorna på andra restauranger...

Står ju på deras hemsida att man bör beställa 4-6 rätter pr person, och de kostar i snitt 65-70 kronor. Sedan kommer drickan och efterrätt på det så hamnar ju lätt på 1000 lappen +

Står ju på deras hemsida att man bör beställa 4-6 rätter pr person, och de kostar i snitt 65-70 kronor. Sedan kommer drickan och efterrätt på det så hamnar ju lätt på 1000 lappen +
Ja jag brukar behöva minst 4 rätter och det kostar mellan 50 och 70 typ. Sist var vi 5 Pers ingen alkohol och 1500 kr.

Jag tror att ingen av oss andra kommer att vara kvar till småtimmarna. Troligen inte dricka alkohol heller då de som brukar vara med bor utanför stan och kör hem. Om jag går på vilka som brukar vara med.

Är det fest du är ute efter är det kanske lite fel buketräff tyvärr.

@Krålus 1500kr för alla fem inkl läsk? Känns väldigt överkomligt.

Jag tror att ingen av oss andra kommer att vara kvar till småtimmarna. Troligen inte dricka alkohol heller då de som brukar vara med bor utanför stan och kör hem. Om jag går på vilka som brukar vara med.

Är det fest du är ute efter är det kanske lite fel buketräff tyvärr.
Nej jag hade nog tänkt middag bara också :)
Komma hemifrån lite 🙈

För en lunch? Jag brukar inte betala 300 kr för normal lunch. Inte ens 200 kr för buffé.
Vi ska dit på kvällen. Såg inte att det var lunch du skrev om.
Skillnad på 1500 för fem och 700 för en vilket jag aldrig hade kommit upp i.
De har kanske samma priser lunch och kväll?

Man väljer själv om man vill komma.
Jag hade inte heller kört långt och bokat hotell för en middagsträff oavsett resturang så jag förstår den delen men hade kanske frågat om detaljer innan jag bestämde mig.

Men nu lämnar jag detta med priser.

Alla som vill är varmt välkomna med de förutsättningar vi valt.
Det kommer säkerligen också bli fler träffar, och alla kommer inte bli på Pinchos om jag har nåt att säga till om 🙂.

Bara hålla utkik i denna tråd framöver.
kanske lockar en uteservering när det blir varmt och mysigt till exempel.

Ska bli kul att ses!

Jag tog bort @Pegasus ur listan då det senaste som är skrivet är att hen bestämde sig för att avstå denna gång.

@Blyger bokade väl för fem? Då betyder att det finns en plats kvar om någon vill haka på.

1/2 kl. 18.15 Pinchos i Västerås
Cattis_E
Blyger
Tualma
tanten

Liknande trådar

Mat Någon som har tips på var man kan äta en lördagskväll? Vi har hyrt en stuga på västra Tjörn över helgen och vill ha nåt alternativ om vi...
Svar
4
· Visningar
452
Tjatter Hej. Styvmor fyller snart 70 och vi vill förstås göra/ge något lite extra när hon nollar. Vi är inne på någon typ av upplevelse av...
Svar
18
· Visningar
653
Senast: Hajfisk
·
Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas 1 november så ni kan börja leta efter lämpliga böcker! Boken måste alltså vara...
8 9 10
Svar
191
· Visningar
5 731
Foder & Strö Suck, nu är vi där igen. Efter att ha varit helt bra i magen hela sommaren och inte stått emot det minsta i ridningen så börjas det igen...
Svar
5
· Visningar
636
Senast: Linda_A
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Ridskoleryttare
  • Vi som letar häst II