Lunketuss

Trådstartare
En häst i stallet har en skrovlig vårta (Hink) på nosryggen, kan man använda Lotagen på den för att få den att krympa/försvinna? Var en i stallet som hört om nåt medel som man kunde pensla på och att den då skulle skrumpna ihop och försvinna, om det inte är Lotagen är det nån som vet vad det kan vara för nåt medel då?

Sv: Vårta?

Ink heter det, inte hink. Och använd inte lotagen på den. Det finns många inlägg om inkar här så sök så dyker det upp lite info och tips.

Medlet heter Xterra och är suveränt bra. Hör med din veterinär.

säger xterra jag med. Finns att köpa på vissa veterinärkliniker, ring distriktarna i norra sthlm de har vet jag :)

Liknande trådar

Hästvård Måste få lite feedback och höra om nån har några liknande erfarenheter. Min häst som blir 6 år i år visade sig ha mask, 600 på lilla...
Svar
5
· Visningar
746
Senast: lundsbo
·
Utrustning Ett av Eikars Amigotäcken har börjat ta in en del vatten på rumpan efter att jag varit tvungen att tvätta det (med täckestvättmedel) i...
2
Svar
27
· Visningar
1 526
Hästvård Hej! Min häst har ett återkommande problem där han får som strävhårig päls ca 1-3 månader efter klippning nr 2 (som blir runt nov-dec)...
2
Svar
29
· Visningar
1 451
Kropp & Själ Jag vet att det finns trådar på ämnet men jag vill ändå ha en till. Mitt hår är alltid torrt och tråkigt. Jag använder schampokakor och...
Svar
11
· Visningar
460
Senast: Raderad medlem 142658
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka