Vart ska detta sluta... ammningsbh

B

bestatjejen

Jag behöver lite hjälp nu... Jag väntar barn nu i början på maj och tänkte införskaffa mig ytterligare en ammningsbh och några ammningstoppar jag kan ha dom första veckorna. Men vilken storlek kan jag förvänta mig.

Jag köpte en ammningsbh att ha redan innan då jag växte ur mina "ordinarie" bhsar och då fick jag ta 85EE. Så vad kan man vänta att det ska sluta på med mjölk i boobisen oxå :o

Topen bör väl va samma storlek som jag kan ha nu i 8 månaden va?

Sv: Vart ska detta sluta... ammningsbh

Mina bröst växte massor, jag växte ur mina bhar på några dagar :eek: och när sen mjölken rann till efter 3 dagar blev brösten ÄNNU större.

Jag köpte 2 amningsbhar när sonen var 1½ vecka gammal och brösten lugnat ner sig lite ;) Men använde de knappt för de gjorde så himla ont i brösten att ha bh. Mkt skönare att ha en ful stor bred topp som man kunde sova med utan att de kändes som man hade underkläder på sig.

Min mamma köpte topparna på sjukhuset, jag tror de finns på apoteket men finns även hos minimundus. Jag hade medium när jag var gravid sen large när jag ammade. När mjöken rann till såg jag ut ungefär som om dolly parton skulle ta på sig en topp som är till för småtjejer som man brukar ha innan man börjar med bh :rofl:

Jag kunde inte ens föreställa mig att jag skulle få de bomber jag fick. Kan du vänta tills barnet kommit är det nog bra.

Nääää usch då. Jag har ju redan så stora boobs. Vill verkligen inte ha större =(.. Aja toppen kan jag ju köpa iallafall. Finns ju inte större en XL iallafall :laugh:

Tips: gå in på apoteket och kolla på förbands/bandagetoppar eller vad de nu heter, som man använder efter bröstoperationer. De är väldigt flexibla, många gånger billigare än en amnings-bh och funkar utmärkt på BB och de första dagarna när mjölken rinner till. När bröststorleken stabiliserats lite kan du köpa fler amnings-BH:ar än den du redan har. Då slipper du chansa och lägga pengarna på grejer du kanske inte alls kan använda, utan får rätt storlek direkt. Man vill ju gärna ha flera att byta mellan ifall man läcker mycket.

Tips: gå in på apoteket och kolla på förbands/bandagetoppar eller vad de nu heter, som man använder efter bröstoperationer. De är väldigt flexibla, många gånger billigare än en amnings-bh och funkar utmärkt på BB och de första dagarna när mjölken rinner till. När bröststorleken stabiliserats lite kan du köpa fler amnings-BH:ar än den du redan har. Då slipper du chansa och lägga pengarna på grejer du kanske inte alls kan använda, utan får rätt storlek direkt. Man vill ju gärna ha flera att byta mellan ifall man läcker mycket.
Instämmer HELT!
De där topparna är kanon medan bröstens storlek stabiliserar sig...

*KL*

Jag som har strl H-I idag som ogravid blir ibland lite orolig för vad jag ska få på mig... Hoppas inte att mina växer så mycket....

Jag har ungefär DD i vanliga fall och kunde ha mina vanliga bhar under graviditeten. Nu när min dotter är 11 dagar har brösten stabiliserats och jag har ungefär en storlek större än normalt. Så brösten behöver inte bli mkt större.

Köp minst dubbelt så stora som du tror är möjligt...=)

Jag har 70A i vanliga fall men gav upp bh-handladet i 7e månaden när jag prövade nya bhar och insåg att även 75 DD var för smått! Sen när mjökproduktionen stabiliserade sig hade jag 70C.

*KL*

Jag som har strl H-I idag som ogravid blir ibland lite orolig för vad jag ska få på mig... Hoppas inte att mina växer så mycket....
Jag har G-H och jag har kunnat ha samma BHar som vanligt, med undantag för de första veckorna då jag använt nämnda "toppar". När mjölken satte igång efter ettan var det modell fotbollar, det var det värsta jag varit med om tror jag. Men de lugnade sig snabbt och brösten återgick till ungefär normalstorlek.

Vi får hoppas att det blir så för mig med! Känns som om de inte behöver bli större nu... Men vi ska väl bli gravida först.. ;)

Jag har 75D i vanliga fall och gick upp till DD under graviditeten.

Har nu 75 G vilket passar precis.
Just när den kom in hade jag behövt 75H men det fanns inte att få tag på med kort varsel så det var bara att klämma in dem i den storlek som fanns ett par dagar tills det lugnat ner sig. (Aj!)

Liknande trådar

Gnägg Lite bakgrund: Är 18, snart 19 år och har alltid hållit på med hästar och min mamma lika så. Vi hade lite olika hästar under min...
2
Svar
29
· Visningar
7 952
Senast: Trissa
·
Relationer Jag har sedan ett år tillbaka träffat en man, han är ca 10 år äldre och han är egentligen mycket av det jag inte alls letade efter hos...
2 3
Svar
50
· Visningar
14 427
Senast: Mabuse
·
Övr. Barn Jag har haft gravid symptomer nu ett par månader (hade sex senast i början av september) så som illamående, extrem trötthet, min mage...
Svar
6
· Visningar
5 904
Senast: Sar
·
S
Hästmänniskan Detta kan bli långt, men jag måste få gnälla av mig lite, förlåt på förhand. Om ni inte orkar läsa allt kan ni skrolla till slutet så...
Svar
13
· Visningar
2 580
Senast: Tinuri
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka