Vart reser vi?

Ariane

Trådstartare
Två vuxna, två barn som vill åka bort någon gång mellan november och första halvan av februari. Vi behöver inte ta hänsyn till lov och vill vara borta en vecka. Barnen är 5 och 1 vid tillfället så badmöjligheter är önskvärt.
Vilket resmål rekommenderar du och varför?

Två vuxna, två barn som vill åka bort någon gång mellan november och första halvan av februari. Vi behöver inte ta hänsyn till lov och vill vara borta en vecka. Barnen är 5 och 1 vid tillfället så badmöjligheter är önskvärt.
Vilket resmål rekommenderar du och varför?
Kanarieöarna. Vill man ha badvärme den tiden på året är Kanarieöarna det närmsta stället med sina ca 6h flygresa. Annars får man ta sig längre bort och det känns kanske inte superlockande med små barn. Finns många hotell på de olika kanarieöarna som är bra anpassade för barn vad gäller poolområden, mat och aktitiviteter.

Röstar också för kanarieöarna, även hört att kap verde är bra men något längre bort än kanarieöarna :)

Betyder "badmöjligheter" att bad är poängen, så ligger väl Kanarieöarna nära till hands. Om det handlar om att göra lite av varje och ta ett dopp ibland, är ju årstiden svår på vår sida om ekvatorn, praktiskt taget.

Betyder "badmöjligheter" att bad är poängen, så ligger väl Kanarieöarna nära till hands. Om det handlar om att göra lite av varje och ta ett dopp ibland, är ju årstiden svår på vår sida om ekvatorn, praktiskt taget.

Det finns ju en del att göra på Kanarieöarna om man vill göra annat och ta ett dopp ibland (utflykter till andra öar eller hyra bil och åka runt på den ön man befinner sig). Däremot kan man ju inte räkna med supervärme där på vintern. Några 30 grader är ju inte garanterade under vintern även om det kan förekomma. Men 20-25 absolut.

Det finns ju en del att göra på Kanarieöarna om man vill göra annat och ta ett dopp ibland (utflykter till andra öar eller hyra bil och åka runt på den ön man befinner sig). Däremot kan man ju inte räkna med supervärme där på vintern. Några 30 grader är ju inte garanterade under vintern även om det kan förekomma. Men 20-25 absolut.
Jag har inte varit där, men min man brukar vara där en vända varje vinter. Det stora minus han pekar på är bristen på någorlunda bra restauranger.

Turer till olika stränder och öar och även promenera i bergen, kan man så klart göra.

Kan ni åka bara något tidigare så är Cypern i oktober (och ofta början av november) fint. Runt 25 grader i luften o 24 i vattnet.

Jag har inte varit där, men min man brukar vara där en vända varje vinter. Det stora minus han pekar på är bristen på någorlunda bra restauranger.

Turer till olika stränder och öar och även promenera i bergen, kan man så klart göra.
Beror nog på var man är och vad man vill ha. Vi har ätit jättebra på påse GC och Teneriffa.

Liknande trådar

Övr. Barn Vi har kollat lite lätt på ett hus, det ligger lite utanför, men skolbussen går där och hämtar upp elever som bor ännu längre bort, men...
2
Svar
31
· Visningar
1 499
Senast: Lejanna
·
Övr. Barn Jag vet att vi pratade om det här för ett år sedan, och vi har fortfarande inte skaffat någon hemstädning. Det är av flera skäl men en...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 301
Senast: Blyger
·
Kropp & Själ Jag trodde aldrig att det här problemet skulle uppstå! Jag går på semester om två veckor och har inte någon plan för min första vecka...
2
Svar
30
· Visningar
1 301
Senast: Rie
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 775
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar