Vårt plastgolv har gulnat

Brandgul

Trådstartare
Under hallmattan har det blivit guuult och fult. Någon som känner igen fenomenet och kan man göra något åt det?

Sv: Vårt plastgolv har gulnat

Säger som föregående talare: byt golv. Fast ta inte nån plastmatta nästa gång?

Tyvärr vill vi ha kvar det. Alltså bara att köpa en större matta då. Varför blir det så? Är det golvet eller hallmattan som är boven i dramat.

Jag har också varit med om det här, både i hallen och i ett av sovrummen. Jag tror det är en kombination: mattan ovanpå dels hindrar ljuset = resten av mattan förändras sakta av uvstrålningen - som när tavlor hänger på en tapet i många år, när man tar ner tavlorna syns det väldigt tydligt på väggen! Dels tror jag fukten gör att det händer något kemiskt med plastmattan. En vanlig golvplastmatta är ju inte lika motståndskraftig som en som är godkänd för våtutrymme. Egentligen borde man kanske lägga badrumsplastmatta på hallgolv, med tanke på all fukt och slitage?

Det enda du kan göra är att fortsätta ha matta ovanpå, man kan inte göra något åt eländet.

Det är ju precis det där med fukt som gör att vi har just plastmatta. Vi kör in blöt vagn osv. Ja smart, vi skulle haft riktig våtrumsmatta direkt :)

Ja, plastmattor bleks av ljus. Är den pålagda hallmattan av svart gummi migrerar dessutom antioxidanterna från gummimattan över till plastmattan. Antioxidanter för svart gummi är så gott som alltid missfärgande. Så, svart gummi mot plast, i synnerhet mjuk plast är ingen bra idé.

Gummi-compundern Moonshadow :-)

Liknande trådar

Hemmet Vad har ni för saker hemma som underlättar ert liv? Vad har ni som efter att ni har köpt det önskar ni att ni hade köpt för länge sedan...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
8 062
Senast: SaraXX
·
Samhälle Jag känner ett äldre par, som just nu är i följande situation: De bor i en gemensam villa och är gifta sedan många år. Båda är gamla...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
6 278
Senast: Mabuse
·
Hundträning Hunden min gnäller KONSTANT så fort vi inte är hemma. Hemma säger den nästan aldrig någonting. Men så fort vi åker i bilen, eller åker...
Svar
8
· Visningar
1 207
Senast: Nota
·
Kropp & Själ Pga mediciner (tidigare och inte nu längre) och från början tunt hår och att man inte direkt blir yngre så är mitt hår ... ja hemskt...
Svar
19
· Visningar
738
Senast: Raderad medlem 142658
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka