Vårt nya husdjur =P

Constance

Trådstartare
Välkommen hem Rut :D

14239236.jpg

Sv: Vårt nya husdjur =P

En boaorm.. En RedTail kanske det heter :D

Till alla: Tack så mycket för era fina ord :love: :D

Sicken snygging. :love:

Hur stor skall den bli? eller är den färdigväxt? Jag tänker mig en boaorm som något enormt...

Den blir ca 2-3 m lång och ca 40 kg som vuxen. Så den blir ganska stor ja :p
Men den är ju bara en bebis ännu :love:

Det är egentligen min sambo som skaffat sig ormen så jag kan inte så mycket... ännu :p

Jag köpte honom när han var ca 0,5 meter. Kommer inte exakt ihåg hur gammal han var då. (detta var 1988. Oj, vad gammal jag är....:smirk:)
Jag hade honom i ca 3 år, sen fick min bror ta över honom eftersom jag skulle flytta och det stora terraritet inte fick plats.

Min bror skaffade en hona till honom , men de fick aldrig några ungar.
När han i sin tur skulle flytta några år senare, så fick inte han plats med det ännu större terrarium han hade byggt. (Det var lika stort som ena väggen i hans vardagsrum. Jättemaffigt!!)

Vart dom tog vägen när han sålde dom vet jag faktiskt inte.:confused:

Jag hade mycket trevligt med Reagge. Han var oftast lös i min lilla lägenhet och han skulle bl.a alltid hänga runt min midja när jag diskade. Att sova hos mig på nätterna var också en favorit för honom men han tyckte inte om att bli instängd när det behövdes.

Jag saknar min "kramgoa" korv.:cry:
Jag hoppas att han fick/har ett bra liv.

Det låter som om han hade det trevligt hos dig och din bror. Jag menar ett terrarium lika stort som en vägg :eek: Det kallas jag lyx ;)
Hur lång var han efter de tre åren du hade honom?

Vår Rut är ca 0.5 meter nu. Så hon är inte så stor ännu.

Min sambos kompis har massor med ormar, ödlor och andra lite mer ovanliga djur, så fick hans två ormar massor med bebisar (14 stycken närmare bestämt) så han undrade om vi ville ha en. Så vi fick ormen gratis men vi fick betala för ett akvarium som vi har byggt om till ett terrarium nu + lite annat.

Det låter som om han hade det trevligt hos dig och din bror. Jag menar ett terrarium lika stort som en vägg :eek: Det kallas jag lyx ;)
Hur lång var han efter de tre åren du hade honom?

Vår Rut är ca 0.5 meter nu. Så hon är inte så stor ännu.

Hon är så söt och liten er lilla Rut.:love:

Min Reagge var ju ungefär lika lång när jag köpte honom, men lite tjockare tror jag. (minnet sviker...:angel:)
Ja, jag tror att han trivdes ganska bra både hos mig och senare hos min bror.:D
Under de tre år som jag hade honom , blev han ca 2 m.
När min bror sålde honom var han ca 2,70 m.

Som jag har förstått det så mår de bättre ju längre de blir. Och en orm som "bara" är 3 år och redan då är 2 m det är väldigt bra :D

Min sambos kompis har som sagt var en hel del ormar. Han tar ofta över såna som ingen annan klarar av, dåligt skötta etc. Han fick hem en orm, Moa, (den första ormen som jag överhuvudtaget vågade röra utan att börja grina :p), hon var väl ca 2 meter lång, men tjock som en jag vet inte vad. Det visade sig att hon hade fått 2 stora kycklingar minst 1 gång/vecka :eek: Tyvärr så levde hon inte så länge till för hon hade fått kraftig proteinöverskott (eller liknande) pga all den mat hon fått hos förra ägaren :(

Det är lite svårt det där med mat till de kramiga djuren. Som tur är så har vi folk i vår närhet som mer än gärna hjälper oss :D

Som jag har förstått det så mår de bättre ju längre de blir. Och en orm som "bara" är 3 år och redan då är 2 m det är väldigt bra :D

Min sambos kompis har som sagt var en hel del ormar. Han tar ofta över såna som ingen annan klarar av, dåligt skötta etc. Han fick hem en orm, Moa, (den första ormen som jag överhuvudtaget vågade röra utan att börja grina :p), hon var väl ca 2 meter lång, men tjock som en jag vet inte vad. Det visade sig att hon hade fått 2 stora kycklingar minst 1 gång/vecka :eek: Tyvärr så levde hon inte så länge till för hon hade fått kraftig proteinöverskott (eller liknande) pga all den mat hon fått hos förra ägaren :(

Det är lite svårt det där med mat till de kramiga djuren. Som tur är så har vi folk i vår närhet som mer än gärna hjälper oss :D

Fetma blir det ofta följdsjukdommar av. Det ät väldigt vanligt hos oss som har minigrisar.:angel:

Nä, lagom är bäst och det är jättebra att ni har kunnit folk att rådgöra med.
Dom är guld värda.:bump:

Liknande trådar

Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 067
Senast: Amha
·
Kläder & Bli fin Ja, ingen har väl missat att Naturskyddsföreningen kommit med den rekommendationen...
15 16 17
Svar
326
· Visningar
8 994
Senast: Enya
·
Hundträning Hej och hjälp!... Har en retriever av jakttyp som tidigare velat apportera vilt, från 5 månader till 1-1,5 års ålder, men som nu ca ett...
Svar
10
· Visningar
1 055
Senast: bobbbo
·
Kultur Här kommer ett nytt färskt extra maffigt bokbingo som vi kör från idag den 6 juni till den 30 september. Har du inte varit med...
6 7 8
Svar
147
· Visningar
8 252

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka