Vårt nya husdjur =P

Sv: Vårt nya husdjur =P

Självklart är lagom bäst. Men jag som aldrig har haft någon orm förstår nog inte riktigt att de behöver äta så pass sällan :p Jag är van med andra, mer "normala" husdjur :p haha...

Men men, man kommer nog in i det tids nog. Jag har i alla fall avsagt mig att ta hand om matningen ett tag nu i början. Jag håller på och förbereder mig mentalt för det ännu ;) haha :D

Men men, man kommer nog in i det tids nog. Jag har i alla fall avsagt mig att ta hand om matningen ett tag nu i början. Jag håller på och förbereder mig mentalt för det ännu ;) haha :D

Jag tyckte också att det var lite "läskigt" i början när han tog sina råttor (levande) men det är faktiskt både spännande och fascinerande att se hur ormen "jagar".:d
Men jag ska erkänna att jag hoppade till varje gång han tog den.:rofl:

Han lärde sig sen efter hand att äta döda råttor.

Matar ni med levande eller död föda?

Vi har inte gett den någon mat ännu eftersom vi inte har haft den så länge och hon fick mat precis innan vi tog hem den. Men vi ska nog ge död föda. Det känns nog bäst med tanke på att vi har en råtta som husdjur också :angel: :p

Det är väl en Boa constrictor red tail om jag inte ser helt fel?
Är det en hona (med tanke på namnet) så blir hon nog en bit över 3 m.
De växer ungefär en meter första året.

Haha, vilket sammanträffande som sagt :D

Men men, det märks väl hur det blir sen. Jag har som sagt var avsagt mig från matningen än så länge.

Liknande trådar

Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 067
Senast: Amha
·
Kläder & Bli fin Ja, ingen har väl missat att Naturskyddsföreningen kommit med den rekommendationen...
15 16 17
Svar
326
· Visningar
8 994
Senast: Enya
·
Hundträning Hej och hjälp!... Har en retriever av jakttyp som tidigare velat apportera vilt, från 5 månader till 1-1,5 års ålder, men som nu ca ett...
Svar
10
· Visningar
1 055
Senast: bobbbo
·
Kultur Här kommer ett nytt färskt extra maffigt bokbingo som vi kör från idag den 6 juni till den 30 september. Har du inte varit med...
6 7 8
Svar
147
· Visningar
8 252

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka