Vart kan jag hitta hundutstälningar?

A

Aldoba

Har en labrador tik på 6 månader som jag jätte gärna vill ställa ut har försökt tittat på skk sida men förstår inget alls vilka man kan anmäla sig till.. Är det någon som vet en bra sida? Det är första gången och jag skulle vilja ställa ut henne nu när hon e valp fortfarande..
Jag bor i uppsala om det e någon som vet om det finns nåt här om kring. :bow:

Sv: Vart kan jag hitta hundutstälningar?

Labradorer har väl också någon egen rasklubb? på deras hemsida bör det då stå vilka utställningar som kommer, både inofficiella och officiella.

Du kan gå in på svenska labradorklubben och SSRKs hemsidor (svenska spaniel och retrieverklubben), där står det säkert vilka utställningar som specialklubben kommer att ha nästa år. Annars kan du säkert ringa till din uppfödare och få tips på utställningar som finns i närheten i framtiden.

Har en labrador tik på 6 månader som jag jätte gärna vill ställa ut har försökt tittat på skk sida men förstår inget alls vilka man kan anmäla sig till.. Är det någon som vet en bra sida? Det är första gången och jag skulle vilja ställa ut henne nu när hon e valp fortfarande..
Jag bor i uppsala om det e någon som vet om det finns nåt här om kring. :bow:

Gå in på Gästriklands kennelklubbs hemsida. De har en inoffare i slutet på januari i Årsunda. Sedan kan du kika på Svenska newfoundlandshund klubben, de har en stor valputställning som också går av stapeln i januari.

Tyvärr får du nog lov att räkna med att åka en bit, eftersom vinterhalvåret inte direkt kryllar av utställningar.

Jag är medlem i skk.
På skk sida står det ju bara INT och NAT, är det nån av dom jag kan anmäla mig till eller?
Att åka en bit e inga problem då jag har egen bil :bump:
Är det någona annan som ska ställa ut sin valp nästa år för första gången som har hittat nått att anmäla sig till?

Ja, det är inga problem.
Dock kommer inte din hunds resultat "räknas" (dvs registreras hos SKK) förrän valpen blivit över 9 månader. Fram tills dess är alla resultat inofficiella.

INT står för internationell utställning och NAT för nationell utställning :)

Är det någona annan som ska ställa ut sin valp nästa år för första gången som har hittat nått att anmäla sig till?

Debuten är avklarad, men hon är anmäld till bägge utställningarna jag länkade till. Den ena kommer hon att gå i valpklass 1 och den andra i valpklass 2. Det är bra träning, så jag brukar försöka åka på de jag kan. Dessutom är det så himla kul att ställa valp, totalt kravlöst.:banana:

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 701
Senast: fixi
·
R
Skola & Jobb Nu skulle jag vilja ha jobb tips! Det är nog ganska så många år kvar förmig men det gör ju inget att börja tänka nu iallafall! Plus att...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
6 324
Senast: Gunnar
·
Hundträning Hej alla, Min maltipoo (hane, inte kastrerad) blir i år 4 år gammal och det finns en rad problem som jag tror bottnar i stress. Vet...
2
Svar
20
· Visningar
3 356
Senast: Acto
·
Hundavel & Ras Läste precis i tråden valpkullar om en abortspruta som inte fungerat? Hann inte läsa så noga innan jag fick panik, så vet inte om jag...
2
Svar
28
· Visningar
3 027
Senast: Vovve
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka