Vart kan jag hitta dessa???

A

Athina

Jag letar efter sånna här spännen att sätta på tyglarna så jag kan byta huvudlag lite snabbare än att stå och knyta upp knutarna hela tiden... och detta lär ju vara billigare än att köpa nya sk. quick reins oxå..

814.jpg

Vet att B****za säljer dem, men det går inte att bara beställa dem, man måste köpe en jäkla massa mera...

Sv: Vart kan jag hitta dessa???

Dom flesta försäljare brukar ha med sig på tävlingar har jag sett.
Använd med försiktighet, spännen har betydligt kortare livslängd än läder av god kvalitet.
Har aldrig använt och kommer heller aldrig använda sådana själv av den anledningen. Säkerhet går före bekvämlighet.

Kolla i järnaffären eller på Granngården (Lantmännen), ofta har de ett skapligt utbud på olika spännen och hakar :idea:

se upp så att det inte blir skramligt i bettet. trigger snaps finns i sgs alla western-butiker, gå in på western.nu och kolla runt efter länkar.

En kompis red med såna på tyglarna, en gång när hon tränade dressyr på åkern och tog ett ledande tygeltag i galoppen (såklart:o ) släppte spännet och tyglarna satt bara fast i ena sidan på bettet:eek: gick bra som tur var!

Jag har alltid såna på alla träns och inget har hänt någonsin för mig på de åren jag haft det.

Finns på vissa distansutrustningsaffärer oxå :D

Jag har sådana spännen på ett par av mina tyglar, och jag har heller aldrig råkat ut för några problem. :)

jag köpte mina på tumbleweed på globen-mässan!

har letat i järnaffärer och småplocksaffärer men hittade inget. hittade andra spännen på läderverkstan här i stan.
Ett tips är att kolla i syaffärer också! Dom har mängder med spännen såg jag EFTER jag hittade mina på globen då.... :smirk:

jag har köpt sånna på en affär som säljer båtar och båttillbehör..
ca 12 kr st, vet inte om det var billigt eller dyrt..

jag har helt vanliga karbin(?)hakar, som jag tagit från grimmor/grimskaft som gått sönder.. funkar bra. lite skrammligt, men det känns inte annorlunda när jag rider, och hästen verkar inte störas av det..

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 124
Senast: Juli0a
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 040
Senast: lizzie
·
Hästvård Har en så frustrerande situation hemma.. Jag bor på landet. Har byggt ett eget litet stall med 2 boxar. Har en stor hage med stor...
2
Svar
29
· Visningar
5 022
Senast: Fiorano
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 676
Senast: Calmiche
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar