Vart har ni ridit idag?

Elisha

Trådstartare
Japp. Hittade ingen sån här så skapar en ny, alltid kul att veta. :idea:

Jag har ridit ut i skogen 1,5 timme :) Riktigt härligt. Red rätt sent så inte så mkt insekter och svalt o härligt.

så, vart har ni ridit?:D

Sv: Vart har ni ridit idag?

Idag blev det ingen ridning för pållen har tappat dojjor...

Tog å longerade henne i paddocken istället....
Men det gick allt bra de me..

Red i klätter hagen upp och ner ca 30 min sen skritta ut 10 min:)
Härligt att slippa paddocken, går inte så bra där ändå:D

I skogen.... Med kopiösa mängder knott och broms... trots att det var sent..... Äckeldjur!!!:mad::mad:

Annars var det som vanligt en jättetrevlig tur på min världens bästa Silje!!!:D:D:D:love::love:

Idag red jag runt en äng. Fyfan va kvavt de va asså. :mad: Fast annars va de en mysig tur. :rofl:

Dressyrade lite på en äng med hoppsadel;)
Väldigt varmt o kvavt trots att klockan var 8:crazy: men inga knott eller minihelikoptrar(blinningar:p)

Klättrat lite först och sen ridit slalom och volter runt ensilagebalarna på åkern. Äntligen fick man lite nytta av "bollarna".:D

Fick träna min balans då den en busen skuttade runt lite mer än lovligt!:cool:

Skrittade första rundan i skogen med min nya häst. Han var hur lugn som helst, bara trampade på och såg sig nyfiket omkring:love:

D-ponnyn och jag har skrittat och travat ut lite med en kompis. Red i låg form och tränade på att hon inte fick gå emot bromsen i handen (slår gärna upp huvudet så fort ngt inte passar damen). Tränade oxå lite ryggningar. Gick grymt bra! För en gångs skull var hon bärig och lugn och ryggningarna gick asbra! Stadig i formen och mjuk i munnen var hon oxå, mattes fina älskling :love:

Med B-ponnyn blev det lite lösgörande dressyr och sen några små skutt på 55-60 cm på ängen hemma :) Dressyren gick dåligt, hon var lite pigg och stirrig, men hoppningen gick super!

Idag red vi standard rundan "tunnlarna runt", stallet ligger precis vid en motorväg. Rider under vägen till några ängar/fält där vi travade lite, men mest skritt idag, både vi och vårt ridsällskap var lite ringrostiga med att rida ut (semestertider).

Vi har ridit i skogen mest. Vi har skog som är sval och tämligen insektsfri. Vi har det varmt liksom dom flesta just nu.

Senast ändrad av en moderator:

Dressyrade lite på ridbanan, jobbade mycket med halvhalter och förhållningar utan så mycket inverkan från handen.

Han var inte 100% sammarbetsvillig, försökte springa iväg. Blev lite konflikter men till slut gick det helt ok.

Har precis börjat rida med sporrar på honom då jag behöver det för att klara av att balansera upp i vänstervarvet. Han blir väldigt pigg av det men jag vet inte ngt annat än att rida med sporrar.

Ridpassets plus var de sista galopperna (hur säger man?)

Såg nu att du hade skrivit vart, så jag red på ridbanan :idea:

Liknande trådar

Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
298
Senast: Lavinia
·
Hundavel & Ras Det här är en tråd jag aldrig trodde att jag skulle skapa :D Men - jag har gått och blivit sugen på en retriever! Vi har haft hundar i...
4 5 6
Svar
111
· Visningar
11 767
Senast: Sezziyanen
·
Ridning Jag har just nu väldigt mycket tid framför datorn och har hittat ett antal brittiska Youtubare som filmar sina uteritter med GoPro. Jag...
2 3
Svar
44
· Visningar
6 683
Senast: MiniLi
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Idag har jag hunnit med mycket ;) Ponnyn har ridits. åkte till ridhuset då ridbanan är stelfrusen och hoppade lite, hon var lite spänd...
Svar
0
· Visningar
488
Senast: Coras star
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Stillsam sysselsättning?
  • Akvarietråden V