Vart har ni plånbok, bil nyckel etc i stallet?

Loons

Trådstartare
Jag har en liten fundering, vad gör ni med plånboken, bil nyckel etc när ni är i stallet? Särskilt på sommaren när man inte har jacka på sig. Saker ramlar alltid ur mina ridbyx-fickor, så tycker inte dom är så praktiska. Skal köpa ett träningsbälte till mobilen, så jag kan ha den på mig. Men har jo ofta med plånbok och nyckel i stallet. Dock kan jag jo lämna plånboken i bilen, men min bil nyckel är ganska stor då jag har nyckel-hänga på den då jag annars tappar bort den. Tänker också det inte är så himla skönt att landa på nyckel om man skulle råka ha en avsittning. Så jag tänkte kanske en liten väska som jag kan låsa inne i mitt skåp i stallet. Men hur gör alla ni andra? är det endast mig som är konstig och har så mycket saker :D
 
Jag hade oftast mina grejor i bilen (plånbok etc), men inte synligt. Bilnyckeln lade jag på ett speciellt ställe i stallet, mobilen var med när jag red.
 
Jag lämnar allt utom bilnyckeln och telefon i bilen. Telefonen har jag oftast på mig medan bilnyckeln hamnar lite varstans. Står i litet privatstall så är inte orolig att grejerna ska försvinna.
 
Jag har också allt utom bilnyckeln och telefonen i bilen. har sett till att kläderna jag har i stallet har fickor som är tillräckligt stora för telefonen.
 
Jag lägger kvar nyckeln i bilen :o
Mobilen lägger jag här och var men har alltid med den när jag rider utan sällskap.
Vi har dock lås på sadelkammaren, vore kanske smartare att ha grejerna där. :D
 
Jag har en liten fundering, vad gör ni med plånboken, bil nyckel etc när ni är i stallet? Särskilt på sommaren när man inte har jacka på sig. Saker ramlar alltid ur mina ridbyx-fickor, så tycker inte dom är så praktiska. Skal köpa ett träningsbälte till mobilen, så jag kan ha den på mig. Men har jo ofta med plånbok och nyckel i stallet. Dock kan jag jo lämna plånboken i bilen, men min bil nyckel är ganska stor då jag har nyckel-hänga på den då jag annars tappar bort den. Tänker också det inte är så himla skönt att landa på nyckel om man skulle råka ha en avsittning. Så jag tänkte kanske en liten väska som jag kan låsa inne i mitt skåp i stallet. Men hur gör alla ni andra? är det endast mig som är konstig och har så mycket saker :D
Plånbok nycklar etc är alltid i bilen. Bilnyckeln i fickan eller runt halsen :)
 
Jag hittade äntligen en riktigt tunn väst med ordentliga fickor på Stadium Outlet, vilket gjorde livet enklare. Den är så tunn att jag även har en likadan när jag springer.
 
Mobilen har jag i fickan på brallorna, väljer alltid en liten mobil så den får plats.
Tar jag bilen lämnar jag allt annat i bilen.
Cyklar jag lägger jag nycklar i sadelkammaren.
 
Mobilen har jag i fickan på brallorna, väljer alltid en liten mobil så den får plats.
Tar jag bilen lämnar jag allt annat i bilen.
Cyklar jag lägger jag nycklar i sadelkammaren.
 
Jag har en liten fundering, vad gör ni med plånboken, bil nyckel etc när ni är i stallet? Särskilt på sommaren när man inte har jacka på sig. Saker ramlar alltid ur mina ridbyx-fickor, så tycker inte dom är så praktiska. Skal köpa ett träningsbälte till mobilen, så jag kan ha den på mig. Men har jo ofta med plånbok och nyckel i stallet. Dock kan jag jo lämna plånboken i bilen, men min bil nyckel är ganska stor då jag har nyckel-hänga på den då jag annars tappar bort den. Tänker också det inte är så himla skönt att landa på nyckel om man skulle råka ha en avsittning. Så jag tänkte kanske en liten väska som jag kan låsa inne i mitt skåp i stallet. Men hur gör alla ni andra? är det endast mig som är konstig och har så mycket saker :D

Gömmer dom i nån hink eller så.
 
Jag har en liten fundering, vad gör ni med plånboken, bil nyckel etc när ni är i stallet?

Bilen parkerar jag på gårdsplanen.
Plånboken ligger i bilen.
Nyckeln till bilen i ridbyxfickan med en liten dragkedja (du vet, sådana där trista gamla ridbyxor som har en pytteliten ficka med dragkedja där en gammal mobiltelefon rymdes men där det inte går att peta ner en smartphone). Husnyckeln i bilen tillsammans med plånboken.
Mobiltelefonen - är ett bekymmer efter att jag ärvt mammas smartphone så oftast blir den också liggande i bilen.
 
Jag har mobil, nycklar och plånbok med mig till stallet, men plånboken ligger i bilen, gömd. Och givetvis är bilen låst. Det kan ju komma någon utomstående medan man är ute och rider? Det var en person i ett tidigare stall, som låg betydligt mer avsides, som blev bestulen på plånbok med lite kontanter och alla kort man har i plånboken nuförtiden, när hen inte låst bilen på stallplanen, så jag låser alltid.

Har släpat med mig en jacka som jag haft nycklar och mobil i nu i sommar, och har det varit på tok för varmt har jag knutit jackan runt midjan. Hopplöst opraktiskt, men en stor smartphone går ju inte ner i den där lilla fickan som är på ridbyxorna, inte ens mina nyaste som har något större fickor. Har jag "bara" ridit i paddocken har det hänt att jag har haft bilnycklarna i fickan på ridbyxorna (ingen jättestor nyckelknippa) och telefonen nerknölad i sportbehån. :o
 
Telefonen i fickan och bilnycklarna i bilen, ibland i tändningslåset och ibland i handsfacket.

Har dock en enorm telefon så har problem med vart jag ska ha den när jag rider. Brukar ha en fleeceväst med tillräckligt stora fickor men hade vart gört med nån variation.:p
 
I vårt stall har vi ingen sadelkammare, utan varje häst har istället ett sadelskåp med hänglås. Jag låser helt enkelt nycklar m.m. i en väska i skåpet. :)
 
Jag har allt utom
Mobilen och plånboken i bilen , och bilen är olåst och nyckeln sitter i :cool:

Står uppstallad på privat anläggning/gård med folk hemma och ute och ikring hela tiden.
Mobilen har jag med mig och vid uteritt varma jacklösa tiden sitter den i ett sånt där mobilarmband runt överarmen. (kostar typ mellan 100- 200 spänn på Claes Ohlsson? ). I övrigt ligger den och plånboken kvar i sadelkammaren alternativt mobilen i jackfickan om det är under tider på året man använder jacka/väst även vid ridning på bana/i ridhus .
 
Senast ändrad:
Jag har allt hemma (bor vid stallet) nyckeln hakar jag fast i ena skärpöglan på ridbyxorna och sen ner i fickan. Skulle de mot all förmodan ramla ur fickan försvinner de inte.
 
Nyckeln sitter i tändningslåset på bilen. Är den i vägen så ska vem som helst kunna flytta den.
Nu har jag hästen hos mina föräldrar men så har jag gjort på alla ställen jag stått. Är jag på träning på privata anläggningar så sitter nyckeln oftast i där med.
Plånboken brukar ligga någonstans i bilen men inte synlig. Mobilen har jag oftast i någon ficka.
Jag har helt seriöst funderat på att sy om fickorna på ridbyxorna så att man får plats med telefonen!
 
Haha men alltså @Kallebus och övriga ang plats för just mobilen på sig :p

Köp för Guds skull ett billigt mobilarmband som sagt så är ju krånglet löst ?
Fattar inte "problemet" :D
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 307
Senast: cassiopeja
·
Kropp & Själ Inser med ens att om det fortsätter så här kommer det snart bli ohållbart... Jag har mer eller mindre alltid haft ett...
Svar
10
· Visningar
2 545
Senast: saddi
·
Hästmänniskan Nu behöver jag er hjälp! fort..... Min häst åkte på foder till en medelålders kvinna i Köping, Januari 2012 (35mil) ifrån mig då jag...
5 6 7
Svar
125
· Visningar
22 052
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp