vart går grännsen för mobbing?

J

jaha ja

Idag fick jag veta att min dotter 12 år gammal, va den enda som inte va bjuden på en klasskompis födelsedagskallas av tjejerna.

Hon fick veta av en annan kompis att det varit kallas & kom ner & grätt.

Jag som mamma vet inget värre än när jag ser mina barn må dåligt.

Hur tänker ni?

Sv: vart går grännsen för mobbing?

Nehe :(
Tråkigt att ingen ville diskutera detta.
Hade varit intressant & höra vad andra tycker, då det gjorde så väldigt ont i magen :(

Det har varit flera sådana här trådar uppe!

Sök i forumet så kommer du få ta del av allas åsikter.

Nu känner jag inte till historien bakom men rent spontant tycker inte ens jag -som annars tycker det är fånigt med den här kalashysterin- att man lämnar en utanför.
Men oftast brukar det finnas ett skäl till det och som jag har skrivit i tidigare trådar så borde väl tecken på mobbing finnas innan en ev. utebliven kalasinbjudan.

Därför är det svårt att svara på frågan om det är mobbing.
Om ett barn vanligtvis är integrerad i det sociala livet i skolan och på fritiden med kompisar, är det då mobbing att inte bli bjuden på ett enstaka kalas?

Svår fråga och jag förstår att du känner för ditt barn!

Jag tycker att sådant där är så svårt. För samtidigt som det skall vara så rättvist som möjligt så är ju inte livet sådant. Orättvisor förekommer överallt.

Men det bästa vore att kanske försiktigt fråga den andres mamma varför inte alla var bjudna. Kanske kommer det fram att det var fler som inte var bjudna.

Faktum är att jag har lite svårt för att man måste bjuda en hel klass när det kanske bara är 4-5 st man verkligen leker med.

Det är som sagt en svår balansgång. Men som sagt hör dig för lite försiktigt och se vad som verkligen hände. Är det så att bara din dotter inte blev bjuden så finns det nog lite djupare problem i klassen som kanske behöver komma fram för din kännedom.

Mvh

Tora

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 965
Senast: Anonymisten
·
Övr. Barn Började nytt jobb idag efter att ha varit hemma ett tag. Sambon jobbar helg så han är ju hemma när jag jobbar. Dottern vaknade strax...
2
Svar
36
· Visningar
7 477
Senast: gulakatten
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 605
Senast: Enya
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Nu skriver jag som det är. Jag behöver input och jag vill/kan inte berätta detta för någon i min närhet. En triggervarning kanske är på...
Svar
7
· Visningar
1 133
Senast: soom
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV
  • Muddypaws 24/25