Vart är era hundar under dagen?

Mina är för det mesta hos daghusse som är pensionär men när inte han kan får de vara hemma så rastar jag på lunchen. Både jag och husse jobbar dagtid men har flextid så det är inget problem att ta längre lunch för att hinna rasta ordentligt.

Med mig på jobbet, där de står i ett mindre hundstall som är vägg i vägg med mitt kontor. Vi promenerar ca 15 min på lunchen och jag kan släppa ut dem kortare stunder på dagen. Ibland tränas de av mina elever under dagen dessutom, så jag tycker nog att vi har det ganska lyxigt.

Lite OT, men jag tror många arbetsgivare hade vunnit massor på att ha en hundvänlig arbetsplats. För min del är det en så viktig förmån att jag gått ner ganska mycket i lön för mitt nuvarande jobb. Samma för en kollega som hade erbjudande från 3 olika arbeten, men valde stället där hennes hund kunde vara med. Hos oss stör det dessutom inte, 90% av byggnaden är hundfri och hunddelen har separat ingång och ventilation. Hundar blir en allt större del i folks liv, bara titta på hur mycket hunddagis det finns. Pratade med en tjej idag som arbetar på ett hunddagis jag har mycket kontakt med, de har fullbokat fram till november, verkligen fullbokat. Trots att de kan ta ca 40 hundar allt som allt...

De är hemma med mig, har eget företag och jobbar hemma. Tidigare när jag jobbade några mil hemifrån så var de på hunddagis.

Nuförtiden arbetar jag bara natt så de är hemma med mig på dagarna och med sambon på nätterna. Ibland är de hos mina föräldrar också. Så just nu har de knappt någon ensamtid alls förutom ibland när vi är iväg och gör något.
När jag arbetade dagtid hade jag dagmatte, det fungerade väldigt bra men det är skönt att slippa det nu och bara kunna ha dom hemma.

Jobbar nätter så de har sällskap hela dagarna. När jag var ensamstående var de hemma själva på nätterna. Nu när jag är sambo står Mallen i hundgård och Kelpien växlar mellan att vara inne och stå i hundgård.

Mina aussies är i hundgård, mina dvärgschnauzrar är i mamma och pappas hus (1 km från mitt jobb).

Jag har svart att lamna bort mina tjejer da Mandy ar valdigt skarp och hundvakten behover kunna hantera henne om hon far for sig att hon maste vakta ... och Diva kan vara valdigt angslig och behover mycket stod utan att befasta hennes (ofta) mycket faniga ideer. :cautious: I vanliga fall ar de hemma, i bilen, eller i husvagnen (som har bade flaktar och AC allt efter vad som behovs) om jag maste lamna dem nagra timmar. De har inga problem att vara ensamna utan passar pa att sova tills jag kommer hem igen.

Nu medan jag ar i Sverige ar de med en kompis i Californien.
De ar ute pa "hike" nastan varje dag, tillsammans med hennes hundar. Det saknas ett par border terriers i bilden, Dobien och Mallen gar forst och Mandy stannar nara mig och haller koll pa "sitt" pack bakifran.

IMG_2917_zpsskahtpei.jpg

Mallen och de pa stocken bredvid mina ar hennes egna hundar, de andra tva tillhor andra kompisar och vi tog dem med oss pa en langtur over Californien's kullar.

IMG_2972_zpsjelhcxjr.jpg

• Gilla
Reactions: Laa
Jag har förmånen att ha med mig hunden till jobbet. Känns särskilt skönt när jag från och med nästa månad går upp till heltid, så när mörkret smyger sig på kan jag ta lite längre lunchrast och passa på att träna eller gå långpromenad:up:

Börjar jobb nummer två snart men det är såna tider när husse är hemma:)

Min ena hund har jag dagmatte till och den andra har jag delad vårdnad om så hon är hos husse som har med henne på jobbet må-tors. På fredagarna är de oftast hemma tillsammans och jag är hemma en timme på lunchen.

Hemma med mig! :D Jag har fördelen av att jobba hemifrån vilket även gör att jag har en daghund om dagarna. Så de sover när jag jobbar och så går vi promenader och är ute i trädgården. De är även själva hemma lite då och då ett par timmar om jag har ärenden som gör att jag måste ställa bilen på parkeringar längre perioder. Ska jag bara åka och hämta något så brukar de få följa med, speciellt min uppskattar att följa med och åka bil, daghunden ligger lika gärna kvar hemma och sover. ;)

Jag jobbar halvtid och sambon jobbar 04-13 så hundarna är i hundhuset på 85m2 med tillhörande hundgård på 300 m2 från kl.07-13 när sambon kommer hem. Där har de en soffa att ligga i och en radio som håller dem sällskap, på sommaren är det svalt och skönt där och på vintern när det är som kallast sätter vi på en värmefläkt åt dem.

Husets tidigare ägare hade hunddagis, vi hade aldrig byggt ett så stort hundhus själva....

Hemma med sambon som jobbar natt.
Funderar dock allvarligt på en hundgård, men har inte kommit på exakt hur jag vill ha den än. Det finns planer på fler hundar i framtiden, så jag kommer att behöva en, men i nuläget funkar det bra utan, så jag lär nog inte få tummen ur än på ett tag :)

Min är med mig på jobbet, vilket innebär hundgård på kontoret de dagar vi är där, övriga dagar är vi i fält så då blir det skogspromenader och lite bilåkning. Precis som @lady_vip så skulle jag kunna gå ner i lön för att kunna ha hunden med mig på jobbet, det är guld värt!

Hos särbon/husse har vi hundgård så de gånger jag inte kan ha hunden med mig så är hon i hundgård på dagarna bör vi båda jobbar.

För tillfället är Max ensam hemma och så går jag hem på lunchen. Jag har inte hunnit ordna med hundvakt här så han ska snart tillbaka till pappa där han har både tvåbent och fyrbent sällskap hela dagarna. Tidigare när jag bott på andra ställen har han haft dagmatte då jag jobbat.

Oftast hemma med min man. De relativt få dagar han jobbar är hon antingen med (ev i bilen men förvånasvärt många tycker det är trevligt med hundbesök) eller ensam hemma. De få gånger det blir flera timmar på jobb där hon inte får vara med planerar vi så jag kan jobba hemifrån eller tar kompledigt den dagen.

Han är hemma under dagarna och rastas på lunchen. Han har aldrig haft problem med att vara ensam och är van att vara ensam några timmar åt gången sen han var liten. Det har aldrig varit några problem utan han går och lägger sig så fort jag går ut i hallen och tar på mig skorna. Han följer mig inte ens till dörren utan han vet att nu går matte och kommer hem igen lite senare.

Min är hemma. Vanligtvis inne, men nu när jag byggt ordentligt staket och jag vet att det ska vara fint väder hela dagen så får han vara i trädgården. Mitt tanke är att kunna bygga en hundgård till honom med en isolerad hundkoja så han kan vara ute när det är finare väder på vintern med. Men vet inte riktigt var jag ska ställa den än så det får bli ett senar huvudbry.

Har testat att ha honom på hunddagis men han fixar inte stimmet. Han varvar upp sig något fruktansvärt och sen har han jätte svårt att komma ner på jorden igen och man ser att han inte mår bra. Så han får va hemma och komma ut på promenader och lekdejter med andra hundar istället.

Våra hundar är i hundgård när vi inte är hemma. Oftast är det dock någon hemma eftersom både mamma och pappa har möjlighet att jobba hemifrån.
När jag och sambon bodde i Stockholm pluggade vi ofta omlott och då var Ladda hemma själv när vi var i skolan :)

Liknande trådar

Hundhälsa Hej, Som rubriken lyder väntar en flytt till Grekland för mig och min hund. Rabiesvaccin ordnade jag i måndags. Har du varit till...
Svar
13
· Visningar
784
Övr. Hund Jag har blivit kronisk sjuk och sitter här med en ung vallhund som jag inte klarar av att aktivera. Min prognos är oklar, jag kan bli...
Svar
18
· Visningar
1 950
Senast: tuaphua
·
Övr. Hund Hundägare nuförtiden ringer veterinären för hunden ätit några tomater, riskakor eller chips och åker raka vägen och kräker hunden om den...
4 5 6
Svar
104
· Visningar
5 479
Senast: monster1
·
Övr. Hund Min dotter vill ha en tax, och jag är skeptiskt. De är suveräna, men jag ser det mer som en jakthund än sällskapshund. Mentalitet och...
2
Svar
23
· Visningar
1 855
Senast: Tantan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar