Pontevecchio
Trådstartare
Jag har nyligen köpt ett fullblod och undrar nu vart jag ska anmäla ägarbytet?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
toughcookie skrev:Kan ju upplysa om att man får böta om man anmäler för sent så kolla upp med dom gamla ägarna att dom verkligen gör det. I och för sig spelar det ingen större roll vem som står som ägare om hästen inte ska starta mer ,men skulle förra ägaren hamna i trubbel med kronofogden eller dyligt kan det ju bli problem....
Vad är det för häst du köpt??? *supernyfiken*
toughcookie skrev:Jag känner igen namnet men det är mkt möjligt att jag läst det på galopp forumet då! Skulle inte anmäla ägarbytet om det var så länge sen, tror det är 500kr i "försenings avgift". Har han tävlingslicens så kanske du står som ägare där? Så du har ditt namn någonstans iallafall! Hoppas du trivs med ditt fullblod och rekomenderar alla bekanta att oxå skaffa ett =)
toughcookie skrev:AHA!!! Då vet jag varför jag kände igen namnet red in en åring undan Delta Downs för två år sen.......................
(helbror till din faktiskt )
Detalj; STC bryr sig om trav SG bryr sig om galopp.Jane_Done skrev:När jag köpte fixade förra ägaren bytet föredömligt snabbt! Jag fyllde i en blankett med mina uppgifter och förra ägaren fyllde i sina uppgifter som jag förmodar skickades till STC.
/Jane