Sv: Värsta jag vet!
Däremot stör det mig fruktansvärt när någon utan barn säger att dom minsann skulle lära sina barn att "veta hut" !
Det där håller jag med om. Oftast får dessa personer helt andra värderingar när de får egna barn.
Om man har eget stall kan man ju sätta sina egna regler, men om man står i kollektiv eller liknande måste alla "dra åt samma håll".
Personligen vill jag ha någelunda lugn och ro i stallet, men jag har eget stall så jag behöver inte bråka med någon om det.
De mammor det talas om här kanske är tvungna att ta med sina barn till stallet? De kanske inte har så mycket "egen" tid att de kan åka till stallet och tillbringa en massa tid där utan barnen. Och så vill de ägna sig åt sin hobby och hinner inte med att passa ungarna (som kanske blir uttråkade och därav hittar på hyss) på samma sätt.
När mina barn var små (herreguuud va gammalt det lät!) så accepterade jag att jag inte hann rida lika mycket. Jag bytte ut mitt krutpaket till fullblod och skaffade ett coolt halvblod, som klarade av att stå några dag
OCH:
När barnen var med i stallet fick de hjälpa till med allt möjligt! Allt från att blanda i ordning mat, packa höpåsar, sopa, "städa bajs" (mocka), borsta mm. Allt under handledning av mig såklart. Visst tog allt dubbelt så lång tid med denna "hjälp", men guuud så kul man kan ha ihop! Barnen har tyckt det varit jätteskoj och samtidigt lärt sig massor.
Snacka om att jag har haft igen det senare"