Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Välbehövliga, tyvärr. Vet inte hur många gånger folk har gått rakt in i mig för att de har näsan i mobilen och inte har någon fokus på vart de går utan verkar räkna med att alla andra ska flytta sig.
Precis. Nu är det ju inte hela världen om någon går in i mig, jag är en frisk ung person som tål en törn eller två, men hur blir det om är varit en gammal skröplig person som har svårt att gå och kanske trillar och gör sig illa? Eller någon som kanske har någon form av funktionshinder som gör att de inte har samma balanssinne som andra, eller samma motorik för att kunna hantera en oförberedd knuff? Eller ett litet barn? Vid ett tillfälle var det en person som gick in i mig bakifrån vid ett övergångsställe där det var rödljus. Jag kan inte låta bli att tänka att om jag inte stått i vägen hade personen kanske gått rakt ut i gatan och blivit påkörd.Ja det där har jag också råkat ut för. Läste om någon som helt plötsligt stirrade rakt in i en älgs ögon bara för han inte kollade runtomkring sig och såg älgen komma. Älgen hade kommit på villovägar från skogen tror jag och var i lite mer bebyggt område. Det kanske lärde den människan iallafall att se upp från mobilen lite oftare.