Varning!Hjälp!Dags för debatt!!

T

Terran

Det har kommit ut eksemtäcken i bävernylon på svenska marknaden!!! Tydligen kommer de från tyskland. Min fundering är följande: Boetts tyg är ju iallafall inte vindtätt utan svalkar igenom när det blåser. Bävernylon och liknande (finns även ngn mer sorts tätt tyg i nåt märke) är ju gjort för att vara vindtätt!! HUR MÅR HÄSTEN i gassande sol då??!! Jag säger bara termos! Solsting! Den är ju helt inpackad dessutom! Det har gått lite för långt med att täcket ska hålla - sy och laga det luftiga boett täcket hellre än att "mörda" era hästar!!!Finns det någon som frivilligt tillbringar en sommardag i solen iförd bävernylonoverall? Vad tycker ni - hästarna kan ju inte föra sin talan!! :devil:

Nu vet inte jag om det är ren bävernylon, men jag vet att det i tyskland finns ett eksemtäcke som skulle lanseras på svenska marknaden. Detta täcke är i ett matrial som bla används av astronauter, det håller samma tempratur hela tiden och innanför är det svalt.

En av mina tränare provade att sitta med täcket på under VM i tyskland för islandshästar, och han menar att det var svalare i täcket än på utsidan. Matrialet skall även vara så starkt att det kan stå emot rätt ilskna angrepp av insekter, de tunna täckena har en tendes till att få bithål åtminstone av broms och hästfluga.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka